Reklama
Rozwiń
Reklama

Optymizm w gospodarstwach domowych

Blisko połowa z nas spodziewa się poprawy swojej sytuacji finansowej w ciągu najbliższego roku. Tylko 14 proc. jest zdania że się pogorszy.

Publikacja: 11.06.2015 13:58

Optymizm w gospodarstwach domowych

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak Mateusz Pawlak

Tak wynika z badania jakie Provident przeprowadził wśród swoich klientów. Dla porównania w Czechach pesymistów jest 12 proc., optymistów 47 proc. Na Węgrzech odpowiednio: 24 proc. i 29 proc. W Polsce osoby optymistycznie oceniający swoją finansową przyszłość liczą na rosnące dochody z pracy. Wierzy w to 51 proc. ankietowanych – najwięcej w regionie. Jednocześnie polscy respondenci najbardziej na tle pozostałych badanych krajów nie ufają sektorowi finansowemu – 38 proc. z nich wyraża tu brak zaufania, pozytywnie branżę ocenia 30 proc. Z drugiej strony na Litwie zaufania do tego sektora nie ma tylko 6 proc. pytanych, a aż 73 proc. wierzy w dobre intencje finansistów.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Finanse
W środę ostatni dzień na zgłoszenie wierzytelności do syndyka Cinkciarza
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Finanse
55 mld zł na przywileje emerytalne. Zrzutka po 2200 zł na podatnika
Finanse
Plastikowe karty odchodzą do lamusa? Polacy coraz częściej płacą zegarkiem i pierścieniem
Finanse
Wyprzedaż bitcoina jest oznaką szerszego niepokoju na rynkach globalnych
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Finanse
Prognozy Goldman Sachs dla rynków na 2026 rok
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama