Reklama

Cartier. Magia czerwonego pudełeczka w Planete

Stałym klientem sławnej firmy był Edward VII. I to właśnie on nazwał Cartiera - jubilerem królów i królem jubilerów.

Publikacja: 27.03.2015 07:00

Od tamtego czasu w ciągu 30 kolejnych lat aż 24 europejskie dwory przyznały Cartierowi tytuł oficjalnego dostawcy. Ta klientela zapewniła mu rozgłos. Sława luksusowej marki rozprzestrzeniała się szybko i sięgała daleko. Unikatowe cacka chciały mieć nie tylko arystokratki, ale także aspirujące bogaczki oraz kurtyzany. Zachcianki tych ostatnich potrafiły zrujnować właścicieli najpotężniejszych fortun. Lubiły bowiem owe panie ekstrawaganckie klejnoty i utrzymanie na wysokim poziomie. Większość z nich rekrutowała się spośród aktorek...

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Film
Nie żyje reżyser Jerzy Sztwiertnia
Film
„To był tylko przypadek”: Co się dzieje, gdy do władzy wracają przestępcy
Patronat Rzeczpospolitej
Złota Palma z Cannes, Marcin Dorociński i „Papusza”. Weekend otwarcia 19. BNP Paribas Dwa Brzegi zapowiada się wyśmienicie
Film
Gwiazda seriali „Sex Education” i „Biały lotos” Aimee Lou Wood kręci film w Polsce
Film
12 filmów ze wsparciem Warszawy i Mazowsza. Jakie to produkcje?
Reklama
Reklama