Trzydziestolatki, czyli rozchwiane pokolenie

Bohaterka „Zakochanej Anaïs" Charline Bourgeois-Tacquet na oślep szuka swojego miejsca w życiu.

Publikacja: 15.02.2022 18:34

Trzydziestolatki, czyli rozchwiane pokolenie

Foto: Materiały Prasowe

Anaïs ma 30 lat i wciąż nie wie, co chce robić w życiu. Nie wie też, z kim chce być. Narzeczony jej się znudził, wdaje się więc w romans ze starszym mężczyzną, który na jej punkcie szaleje. Niestety, David ma żonę. A problem nie polega na tym, że ją zdradza, tylko na tym, że w Emilie – dojrzałej, wspaniałej pisarce – zakochuje się Anaïs.

Charline Bourgeois-Tacquet trzy lata temu zrealizowała krótki film „Pauline zniewolona" o zwariowanej dziewczynie, której wszędzie jest pełno. Tytułowa bohaterka „Zakochanej Anaïs" jest jej bliską kuzynką. Podobnie jak sama reżyserka, która nie ukrywa, że jej filmy są półbiograficzne, a obie bohaterki mają sporo jej cech. „Na pewno dałam im swoją energię" – twierdzi.

Bourgeois-Tacquet studiowała literaturę, pracowała w wydawnictwie, próbowała sił jako aktorka. Ale mówi, że od 14. roku życia chciała robić filmy. Gdy spotkała Anaïs Demoustier, wiedziała, że to jest ten moment, w którym wszystko może się udać. Razem zrobiły zarówno film krótki, jak i „Zakochaną Anaïs". Rozumieją się świetnie, należą do tej samej generacji 30-latków.

– Trzydziestka to ciekawy wiek – mówi mi Bourgeois-Tacquet. – Człowiek zadaje sobie wówczas wiele ważnych pytań. Wybiera drogę zawodową, określa, co dla niego naprawdę ważne w życiu prywatnym, także uczuciowym. Kobieta musi jeszcze dodatkowo zdecydować, czy chce być matką.

Filmowa Anaïs jest potwornie denerwująca. Ma swoje problemy – usuwa niechcianą ciążę, musi stawić czoła chorobie matki. Przede wszystkim jednak koncentruje się na zdobywaniu swojego obiektu pożądania. Wpycha się w cudzą codzienność na siłę, niemal osacza swoją ofiarę. Wygrywa. Zdobywa uwagę i zainteresowanie Emilie.

Ale pisarka ma swoje życie. Czy taka dziwna, natrętna dziewczyna może je zburzyć? Całą sytuację uwiarygadniają aktorki – Anaïs Demoustier jako główna bohaterka, dziewczyna nieodpowiedzialna i trudna do zaakceptowania oraz Valeria Bruni Tedeschi jako zdystansowana kobieta sukcesu Emilie.

Film Charline Bourgeois-Tacquet, balansując od komedii do dramatu, jest chwilami denerwujący. Jednak problem, jaki podejmuje 36-letnia reżyserka, z pewnością jest ważny. Bo zwykle mówi się o 30-latkach prących do przodu, robiących kariery, zakładających firmy. A jest cała armia młodych, którzy nie dają sobie rady z życiem i wchodząc w czwarty krzyżyk, wciąż stoją u progu trudnych decyzji. Zwłaszcza teraz, w czasie pandemii, która zburzyła życie wielu osób.

– Dziś sytuacja mojego pokolenia jest szczególnie trudna, bo nie mamy poczucia stabilności i trudno nam planować przyszłość. Wszystko może zawalić się w jednej chwili. Czuję to w Paryżu, w swoim środowisku, czuję to sama. Znam wielu 30-latków, którzy w ostatnim czasie podjęli absolutnie nieprzewidziane decyzje. Ja próbuję walczyć. Piszę nowy scenariusz, próbuję iść swoją drogą – mówi mi Charline Bourgeois-Tacquet.

Anaïs ma 30 lat i wciąż nie wie, co chce robić w życiu. Nie wie też, z kim chce być. Narzeczony jej się znudził, wdaje się więc w romans ze starszym mężczyzną, który na jej punkcie szaleje. Niestety, David ma żonę. A problem nie polega na tym, że ją zdradza, tylko na tym, że w Emilie – dojrzałej, wspaniałej pisarce – zakochuje się Anaïs.

Charline Bourgeois-Tacquet trzy lata temu zrealizowała krótki film „Pauline zniewolona" o zwariowanej dziewczynie, której wszędzie jest pełno. Tytułowa bohaterka „Zakochanej Anaïs" jest jej bliską kuzynką. Podobnie jak sama reżyserka, która nie ukrywa, że jej filmy są półbiograficzne, a obie bohaterki mają sporo jej cech. „Na pewno dałam im swoją energię" – twierdzi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Film
#DZIEŃ 5 i zapowiedź #DNIA 6 – kino od kuchni
Film
Najciekawsze historie. Spotkania Q&A podczas pokazów filmów konkursowych
Film
Cannes 2024: To oni wybiorą laureata Złotej Palmy
Film
Daria ze Śląska wystąpi na Gali Zamknięcia Mastercard OFF CAMERA 2024
Film
#Dzień 4 – Pora się rozruszać
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO