Reklama

Dorian Gray **

Mierna ekranizacja słynnej powieści Oscara Wilde’a.

Publikacja: 30.09.2010 07:32

Dorian Gray, źróło www.bestfilm.pl

Dorian Gray, źróło www.bestfilm.pl

Foto: materiały prasowe

Do XIX-wiecznego Londynu przybywa z prowincji Dorian Gray. Piękny, ale naiwny chłopak dziedziczy majątek po wuju. W arkana życia towarzyskiego wprowadza go cyniczny arystokrata Henry Wotton. Tymczasem malarz Basil uwiecznia Doriana na portrecie. Chłopak folguje żądzom, zachowuje przy tym urodę, młodość, witalność. Za to portret jest coraz bardziej odrażający. Jakby odzwierciedlał gnicie jego duszy.

Wilde stworzył powieść grozy, która była krytyką wiktoriańskiej moralności i przestrzegała przed zwodniczym urokiem piękna i uznawaniem przyjemności za szczęście. Film porusza te wątki, ale scenariusz sprawia wrażenie szkicu. Są efekty specjalne i pomysły inscenizacyjne jak z podrzędnego horroru.

Grający główną rolę Barnes to śliczny chłopiec, ale marny aktor. Umie zagrać zagubienie i nieśmiałość, jednak kiedy trzeba pokazać, że jego bohater ma w sobie coś z demona, jest bezradny. Wart uwagi jest jedynie Firth. Świetnie czuje się najpierw w skórze libertyna, a później przegranego życiowo człowieka, który nigdy nie miał odwagi, by to, co głosił, wprowadzić w życie.

[i]W. Brytania 2009, reż. Oliver Parker, wyk. Ben Barnes, Colin Firth, Rebecca Hall [/i]

 

Reklama
Reklama

 

 

 

 

 

 

Reklama
Reklama

Do XIX-wiecznego Londynu przybywa z prowincji Dorian Gray. Piękny, ale naiwny chłopak dziedziczy majątek po wuju. W arkana życia towarzyskiego wprowadza go cyniczny arystokrata Henry Wotton. Tymczasem malarz Basil uwiecznia Doriana na portrecie. Chłopak folguje żądzom, zachowuje przy tym urodę, młodość, witalność. Za to portret jest coraz bardziej odrażający. Jakby odzwierciedlał gnicie jego duszy.

Wilde stworzył powieść grozy, która była krytyką wiktoriańskiej moralności i przestrzegała przed zwodniczym urokiem piękna i uznawaniem przyjemności za szczęście. Film porusza te wątki, ale scenariusz sprawia wrażenie szkicu. Są efekty specjalne i pomysły inscenizacyjne jak z podrzędnego horroru.

Reklama
Film
Nie żyje Maciej Karpiński, scenarzysta m.in. „Kobiety samotnej” i „Różyczki”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Film
Cate Blanchett wraca do Polski
Film
Warszawiak jak gość we własnym domu. Czy ekipy filmowe przekraczają granice?
Film
Kafka: samotność artysty
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Film
„Maszyna do miażdżenia”: Mark Kerr, legenda MMA, bije się teraz w kinach
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama