Reklama

Sentyment do „Pitbulla”

Z reżyserem Xawerym Żuławskim rozmawia Jolanta Gajda-Zadworna

Publikacja: 15.04.2012 16:00

Sentyment do „Pitbulla”

Foto: Fotorzepa, Michał Warda Mic Michał Warda

„Krew z krwi" w Canal Plus, „Aida" w TVP... Twórca kinowego „Chaosu" i „Wojny polsko-ruskiej" staje się reżyserem serialowym?

Nie czuję się nim. Może dlatego, że przy tych projektach miałem sporo swobody. Inaczej niż przy „Tancerzach", przy których straciłem artystyczną niewinność. Musiałem wejść w wyznaczone sztywno ramy i była to droga przez mękę.

„Krew z krwi" już tyle krwi panu nie napsuła? Nadany w ubiegłym tygodniu pierwszy odcinek zebrał pochlebne recenzje. Co jest oryginalnego w tej kryminalnej historii?

Intrygujący pomysł, by karty rozdawała kobieta. Żona gangstera, która przed sobą i trójką dzieci udaje, że nic o tej profesji nie wie. Z powodu różnych wypadków musi jednak męża zastąpić.

Agata Kulesza znakomicie sprawdza się w głównej roli.

Reklama
Reklama

Wszystko w tej produkcji zagrało.

Z „Aidy" też jest pan tak zadowolony?

Zaadaptowany przez nas hiszpański format znakomicie rozluźnia polskie stereotypy. W komediowy sposób odnosi się do tematów tabu obecnych w niejednej rodzinie.

Ale forma jakby nie przystaje do obecnej koncepcji TVP2.

Projekt został zakupiony przed objęciem szefostwa przez pana Kapuścińskiego.

A inne polskie seriale? Co pan o nich myśli?

Reklama
Reklama

Pod względem formalnym podobała mi się „Głęboka woda". Mam sentyment do „Pitbulla", gdzie zrobiłem cztery odcinki. To produkcje, przy których widać, że twórcy pracowali całym sercem, filmowo. W taki sposób powstają dziś najlepsze zachodnie seriale. To jedyna dobra droga.

„Krew z krwi" w Canal Plus, „Aida" w TVP... Twórca kinowego „Chaosu" i „Wojny polsko-ruskiej" staje się reżyserem serialowym?

Nie czuję się nim. Może dlatego, że przy tych projektach miałem sporo swobody. Inaczej niż przy „Tancerzach", przy których straciłem artystyczną niewinność. Musiałem wejść w wyznaczone sztywno ramy i była to droga przez mękę.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy zwycięzców 19. BNP Paribas Dwa Brzegi
Film
Żubr świadkiem krwawych wydarzeń. Finał Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
Film
Nie żyje reżyser Jerzy Sztwiertnia
Film
„To był tylko przypadek”: Co się dzieje, gdy do władzy wracają przestępcy
Patronat Rzeczpospolitej
Złota Palma z Cannes, Marcin Dorociński i „Papusza”. Weekend otwarcia 19. BNP Paribas Dwa Brzegi zapowiada się wyśmienicie
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama