Partnerem relacji jest LPP SA
W efekcie wywołanego pandemią przewrotu w handlu nastąpiła eksplozja popularności zakupów w Internecie. Firmy rozwijają więc dotychczasowe narzędzia i pracują nad nowymi. O tym, jak to przebiega i jakie są wyzwania, rozmawiali eksperci podczas debaty poświęconej e-commerce w trakcie tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Wydarzenie co roku odbywa się w maju w Katowicach. W tym roku, ze względu na pandemię, Kongres odbywał się w oparciu o debaty i wystąpienia online.
Nadchodzi nowa rzeczywistość
Zdaniem Jacka Kujawy, wiceprezesa LPP, nie ma szans na powrót do świata sprzed pandemii. W jego opinii, musimy myśleć dziś o nowej rzeczywistości, w której istnieje potrzeba elastyczności w działaniu i dostosowania się do nowych okoliczności. Co zatem czeka biznes?
– To, co się wydarzyło w ostatnich miesiącach i wyniki, jakie osiągamy w sprzedaży e-commerce, potwierdzają, że dotychczasowe szacunki dotyczące kanału online są już nieaktualne. Trudno jednak powiedzieć, co będzie dalej, choć dzięki obecności na wielu rynkach obserwujemy już pewne trendy. Otwierają się galerie handlowe, ale na dziś widać, że nie odzyskują one swojego dawnego blasku, a wprowadzone obostrzenia są dotkliwe dla klientów i sprawiają, że ci wracają do nich powoli. Co ważne otwarcie sklepów na większości rynków, na których jesteśmy obecni, nie „kanibalizuje" sprzedaży w kanale e-commerce – mówił Jacek Kujawa.
Jak podkreśla, normalność, którą znamy, to już przeszłość. – Po pierwsze firmy muszą się zmieniać i iść w nowym kierunku, którego tak do końca jeszcze nie znamy oraz codziennie weryfikować rzeczywistość – wskazał wiceprezes LPP.