W sieciach sklepów Polska nie ma sobie równych

W jednej z największych branż w naszym zestawieniu karty rozdają rodzime przedsiębiorstwa.

Publikacja: 05.09.2018 22:00

W sieciach sklepów Polska nie ma sobie równych

Foto: Adobe Stock

W tegorocznej edycji branża handel niewyspecjalizowany ma już 71 firm i kolejny rok rośnie w siłę. W całym regionie po zmianach ustrojowych branża odeszła od ogromnego rozdrobnienia na rzecz stopniowej konsolidacji sektora z udziałem kapitału zagranicznego, co widać po wynikach dużych firm.

W Polsce sytuacja wciąż jest najbardziej dynamiczna, nadal 40–50 proc. rynku kontrolują małe, często rodzinne firmy prowadzące sklepy, głównie spożywcze. W Czechach, na Węgrzech i Słowacji udział ten to maksymalnie 20 proc.

Pozostało 89% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy