Nasze zestawienie dowodzi, że marka jest najbardziej stabilnym wśród materialnych i niematerialnych aktywów w biznesie – podkreślają w komentarzu do tegorocznego zestawienia eksperci firmy doradczej Interbrand, która od lat przygotowuje listę 100 najdroższych marek świata publikowaną wspólnie z magazynem „Business Week”.

Choć co roku nie brakuje tam przetasowań, to większość zmian zachodzi w drugiej pięćdziesiątce. Ścisła czołówka pozostaje niezmienna. W tym roku po raz kolejny otworzyła ją Coca-Cola wyceniana na 67 miliardów dolarów, o 2 proc. więcej niż przed rokiem.

Największym wzrostem wartości może się pochwalić Google, którego marka zyskała w tym roku 43 proc., jest wyceniana już na 26 mld dol. i zamyka pierwszą dziesiątkę.

Identyczne nazwy przewijają się na szczycie innego branżowego rankingu: Brandz, który publikuje „Financial Times”. Jednak pozycja poszczególnych marek jest w nim zupełnie inna. Zestawienie otwiera Google wyceniany na ponad 86 miliardów dolarów. Coca-Cola szacowana na 58 mld dolarów znalazła się na czwartej pozycji, za Microsoftem i General Electric. Pierwszą piątkę zamyka przedstawiciel wschodzących rynków China Mobile, nieuwzględniony przez Interbrand.