Inwestycja w domeny internetowe wygląda na pozór prosto. Wystarczy wykupić domenę z dobrą nazwą i rozszerzeniem – w Polsce najbardziej pożądane jest pl, ewentualnie com.pl lub com. Teoretycznie można nieźle zarobić, sprzedając taką domenę firmie o podobnej nazwie lub oferującej coś, czego dotyczy nazwa domeny. Atrakcyjne mogą być też domeny związane z głośnymi wydarzeniami, np. Euro 2012.
W praktyce nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać. Prawie wszystkie atrakcyjne domeny zostały już zarejestrowane. A klienci w Polsce nie są skłonni płacić takich kwot, jak w USA i Europie Zachodniej. Toteż sporo znakomitych domen od wielu lat wystawionych jest na sprzedaż.
Zdarza się, że niektóre z nich firmują bardzo słabe, amatorskie serwisy. Zdaniem informatyków jest to sensowne, ponieważ domena funkcjonująca w sieci przez kilka lat zdobywa wysoką pozycję w internetowych wyszukiwarkach. Jednocześnie portal na bardzo niskim poziomie, który odwiedziło wielu internautów, może być skuteczną antyreklamą nowego przedsięwzięcia wykorzystującego tę samą nazwę.
Jak znaleźć klienta na domenę? Najłatwiej w jednym z serwisów aukcyjnych. Głównym atutem handlowym jest krótka, łatwa do zapamiętania nazwa, taka, którą samemu trudno wyszukać.
Domenami handluje się przede wszystkim na aukcjach internetowych. Najpopularniejsze to Allegro.pl oraz Nazwa.pl. Ta druga firma specjalizuje się w rejestracji i obsłudze domen.