- Zamierzamy zmodyfikować naszą ofertę hurtową - zapowiedział Jerzy Cegielski, członek zarządu INFO-TV-FM. - Część zmian będzie dotyczyła zawartości programowej, którą chcielibyśmy poszerzyć o kanały regionalne, ale zamierzamy też zweryfikować wysokość opłat stałych i zmiennych. Ogłosimy je w ciągu dwóch tygodni - powiedział Jerzy Cegielski. Z naszych informacji wynika, że INFO-TV-FM może zrezygnować z części opłat stałych na rzecz zmiennych, uzależnionych od liczby użytkowników i wielkości pakietu programowego, który nabędzie operator-dystrybutor. To właśnie poznańska Inea, która od dziś ma w ofercie usługi telefonii mobilnej, deklarowała wcześniej, że chciałaby oferować swoim abonentom dostęp do regionalnych treści za pośrednictwem telewizji mobilnej ([b][link=http://grafik.rp.pl/grafika2/462972]bieżąca oferta hurtowa INFO-TV-FM pdf, 823 kB[/link][/b]).
INFO-TV-FM zainwestowało do tej pory w projekt DVB-H 20 mln zł (w tym 15 mln zł za rezerwację częstotliwości). Docelowo miał pochłonąć 100 mln zł - Wydaje nam się, że wartość inwestycji zostanie znacząco zmniejszona, ponieważ potrzeba będzie mniej nadajników niż pierwotnie zakładaliśmy - zapowiedział Albert Kuźmicz, prezes zarządu funduszu NFI Magna Polonia, który kontroluje INFO-TV-FM. W sieci tego operatora działa obecnie 50 nadajników w kilku miastach. Jak podaje spółka w jej zasięgu jest 5,5 mln Polaków. Testy usługi rozpoczną się niebawem w Poznaniu i Lublinie, a zakończyły się właśnie w Warszawie.
Firma badawcza GfK Polonia, zadała 100 ich uczestnikom pytania, na podstawie których oceniła popyt na usługę. - Telewizja mobilna ma bardzo wysoki potencjał - 75 proc. badanych jest nią zainteresowanych. Oznacza to, że tylko w wąsko określonej grupie docelowej w 31 miastach, w których ma zostać uruchomiona usługa jest 1,2 mln zainteresowanych - mówiła Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca GfK Polonia. ([b][link=http://grafik.rp.pl/grafika2/462973]prezentacja z badań GfK Polonia, .pdf, 2 MB[/link][/b])
- Przy uruchomieniu usługi za cenę 10-15 zł miesięcznie można spodziewać się 40-60 proc. popytu w grupie docelowej - cytowała Sora jeden z wyników badania. Badanie to wykazało, że usługa zwiększa zasięg oraz czas oglądania tradycyjnych programów telewizyjnych. Sora podkreślała, że bardzo istotne jest zapewnienie odpowiednio wysokiej jakości, niezawodności odbioru nowej usługi, bo niektórzy respondenci narzekali na zrywanie transmisji lub brak zasięgu np. w warszawskim metrze. - Rekomendujemy wzbogacenie oferty programowej o kanały tematyczne. Z punktu widzenia użytkownika idealnym rozwiązaniem byłaby możliwość samodzielnego wyboru kanałów do pakietu. Prawie połowa respondentów [46 proc. - przyp rpkom.pl] deklaruje gotowość zapłacenia 5 zł za pojedynczy kanał - mówiła Anna Sora. Badani przez GfK najdłużej oglądali programy TVN i TVN24 (po 38 i 30 minut dziennie). Według badań brakowało im w ofercie programowej takich pozycji, jak Discovery, czy National Geographic. Jak tłumaczył przedstawiciel INFO-TV-FM warunki przydziału częstotliwości radiowej zezwalają na dystrybucję tylko oryginalnych kanałów polskojęzycznych. - Nie wykluczam, że zawalczymy o zmianę koncesji w tym zakresie, choć rozmowy na ten temat nie były do tej pory prowadzone - powiedział Albert Kuźmicz.
GfK Polonia sugeruje też dystrybucję usługi w oparciu o subsydiowanie aparatów telefonicznych z tunerem DVB-H. To jednak zależy od operatora, który na warunkach hurtowych zdecyduje si,ę kupować sygnał od INFO-TV-FM. Hurtowa oferta pierwotnie była adresowana do sieci telefonii komórkowej. Jednak operatorzy mobilni (przegrali przetarg na częstotliwość radiową z INFO-TV-FM) nie są jak na razie zainteresowani współpracą. Utrzymują, że oferta INFO-TV-FM nie jest dla nich atrakcyjna. - Podpisanie umów z sieciami komórkowymi utrudniła nam kontrola UOKiK - komentował Albert Kuźmicz. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie sprawdzające, czy sieci komórkowe (Plus, Era, Play) nie działają w zmowie, odmawiając INFO-TV-FM współpracy.