Nie jest najmniejszym zaskoczeniem, że podobnie jak w latach wcześniejszych najmocniejszą marką w tej kategorii jest Allegro. Serwis aukcyjny zdecydowanie dominuje w handlu elektronicznym. Nie dość, że jest liderem na rynku aukcyjnym, to jeszcze generuje obroty wyższe niż wszystkie sklepy internetowe razem wzięte. W tym roku za pośrednictwem Allegro mają zostać zawarte transakcje za ok. 8,6 mld zł.
Serwis ma też największą liczbę użytkowników. We wrześniu było ich według badania Megapanel PBI/Gemius 10,8 mln. Warto też przypomnieć, że Allegro to dzisiaj cała grupa serwisów internetowych, jak Cokupic.pl, iStore, mojeauto.pl, Oferia, otoDom, otoMoto. Ostatnie nowości to serwis ogłoszeń lokalnych Tablica.pl oraz zajmujący się bardzo modnymi zakupami grupowymi Citeam.pl. W obydwu przypadkach ich rynkowy debiut był głośno reklamowany w różnego typu mediach.
Choć liczba serwisów w ramach grupy rośnie, to perłą w koronie imperium, należącego do południowoafrykańskiego koncernu Naspers, jest portal aukcyjny Allegro.
Działa on nie tylko w Polsce, ale również w takich krajach, jak Białoruś, Bułgaria, Czechy, Kazachstan, Rosja, Słowacja, Ukraina i Węgry. Choć jego pozycja w Polsce jest bardzo mocna, ma ponad 70 proc. rynku aukcji, to nie rezygnuje z dodatkowej promocji swojej działalności. Efekty widać, moc marki wzrosła aż o 46 pkt, do już 554.
Allegro wspierało fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i pomagało w organizacji festiwalu Przystanek Woodstock