Reklama

Zadziałał "Parasol Wyborczy". META blokuje konta na Facebooku po ostrzeżeniach NASK

Państwowy Instytut Badawczy NASK poinformował, że firma META zablokowała reklamy polityczne publikowane na Facebooku, które zgodnie z oceną NASK nosiły znamiona dezinformacji, mogły zostać opłacone z zagranicy i ingerować w proces wyborczy w Polsce.

Publikacja: 14.05.2025 16:27

Uruchomienie programu "Parasol Wyborczy" ogłosili w styczniu monister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski

Uruchomienie programu "Parasol Wyborczy" ogłosili w styczniu monister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski i szef MSWiA Tomasz Siemoniak

Foto: PAP, Rafał Guz

amk

NASK ostrzegł, że reklamy, które zidentyfikował Ośrodek Analizy Dezinformacji, miały udzielać pozornego wsparcia jednemu z kandydatów w wyborach prezydenckich, jednocześnie dyskredytując pozostałych.

Działania, podejmowane przez konta reklamowe, dotyczyły głownie Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena i mogły mieć charakter prowokacji, mającej na celu działanie na szkodę pozornie wspieranego przez nie kandydata.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Wybory
Pojawi się nowa kratka na kartach do głosowania? Takim pomysłem zajmie się Senat
Wybory
Po wyborach prezydenckich. Mężyk: Erozja PO odsłoni jej elektorat na zabiegi Konfederacji
Wybory
Dlaczego wciąż rozmawiamy o ważności wyborów?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Snus, ustawki i korale – jak symbole i emocje zdominowały wybory 2025
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama