Zadziałał "Parasol Wyborczy". META blokuje konta na Facebooku po ostrzeżeniach NASK

Państwowy Instytut Badawczy NASK poinformował, że firma META zablokowała reklamy polityczne publikowane na Facebooku, które zgodnie z oceną NASK nosiły znamiona dezinformacji, mogły zostać opłacone z zagranicy i ingerować w proces wyborczy w Polsce.

Publikacja: 14.05.2025 16:27

Uruchomienie programu "Parasol Wyborczy" ogłosili w styczniu monister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski

Uruchomienie programu "Parasol Wyborczy" ogłosili w styczniu monister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski i szef MSWiA Tomasz Siemoniak

Foto: PAP, Rafał Guz

amk

NASK ostrzegł, że reklamy, które zidentyfikował Ośrodek Analizy Dezinformacji, miały udzielać pozornego wsparcia jednemu z kandydatów w wyborach prezydenckich, jednocześnie dyskredytując pozostałych.

Działania, podejmowane przez konta reklamowe, dotyczyły głownie Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena i mogły mieć charakter prowokacji, mającej na celu działanie na szkodę pozornie wspieranego przez nie kandydata.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Snus, ustawki i korale – jak symbole i emocje zdominowały wybory 2025
Wybory
Pałac Prezydencki: Wszystkie grzechy kampanii Trzaskowskiego, co z wotum zaufania i rzecznikiem rządu
Wybory
Polityczne trzęsienie ziemi – zwycięstwo Nawrockiego i jego konsekwencje
RZECZ W TYM
Podcast „Rzecz w tym”: „Bujanie łódką” Jarosława Kaczyńskiego i rozgrywki wokół rządu technicznego
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Wybory
Karol Nawrocki prezydentem – wynik wyborów to efekt buntu wobec rządów Donalda Tuska