Plus to jedna z najstarszych polskich marek telekomunikacyjnych: weszła na rynek 1 października 1996 r., gdy telefonia komórkowa w Polsce stawiała pierwsze kroki. Należy do Polkomtelu – spółki, która od 1995 r. kontrolowana była przez firmy z udziałem Skarbu Państwa. Stąd też historycznie wysoki udział firm, urzędów i innych agend pa?stwowych wśród jej klientów oraz charakterystyczna dla Plusa pewnego rodzaju „misyjność". Polkomtel obsługuje ratunkowe numery telefoniczne i od lat jest mocno związany z centralami służb ratowniczych: Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego i Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, co wzmacnia wizerunek jego marki.
Oprócz usług telekomunikacyjnych Plus jest też dobrze znany zarówno kibicom sportowym (sponsoruje reprezentację siatkarzy), jak i wielbicielom offowego kina (wspiera festiwal Plus Camerimage).
Do najbardziej charakterystycznych reklam telewizyjnych Polkomtelu należą spoty z członkami kabaretu Mumio czy przebitki nawiązujące do znanych filmów grozy.
W bieżącym roku Polkomtel został przejęty przez właściciela telewizji Polsat Zygmunta Solorza-Żaka. Zmiany w akcjonariacie
Polkomtelu nie były bez znaczenia dla działań prosprzedażowych i marketingowych telekomu w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Przygotowywana do sprzedaży firma zintensyfikowała wysiłki, aby pod względem finansowym wypaść w oczach potencjalnego inwestora jak najlepiej.