Telefony komórkowe ma już 83 proc. Polaków, a wśród osób w wieku 25-39 lat: 98 proc. – wynika z najnowszych badań „Polacy a nowe technologie" przeprowadzonych dla agencji On Board PR przez PBS DGA.
Zupełnie inaczej sytuacja wygląda wśród starszych użytkowników komórek. Połowa Polaków powyżej 59. roku życia (53 proc.) przyznaje, że nie używa telefonów komórkowych Tylko 1 proc. w tej grupie wiekowej deklaruje, że ma smartfona. 80 proc. właścicieli smartfonów, to osoby poniżej 40. roku życia.
- Taka sytuacja stawia duże wyzwania komunikacyjne dla operatów komórkowych, aby przygotowywali odpowiednio profilowane oferty, a także prowadzili przekaz skierowany również do starszych konsumentów. Operatorzy już wkrótce będą zmuszeni odpowiedzieć na zmiany demograficzne segmentu 59 plus – komentuje w raporcie Katarzyna Szczypek z OnBoard PR.
Najmłodsi celują, jeżeli chodzi o korzystanie z internetu przez komórki. Korzysta jedna czwarta 15-25-latków. Im starsi użytkownicy, tym ten odsetek spada. W grupie wiekowej 25-39 lat z internetem przez komórki łączy się 12 proc. osób, a gros (92 proc.) właścicieli komórek w wieku 40-59 lat w ogóle tego nie robi.
- Najgorzej sytuacja wygląda wśród osób powyżej 59. roku życia, bowiem w tej grupie aż 97 proc. nie korzysta z internetu w telefonie komórkowym – podaje firma. - Mniej więcej co siódmy Polak korzystający z telefonii mobilnej łączy się za jej pomocą z siecią, podczas gdy na całym Starym Kontynencie udział ten bywa nawet dwukrotnie większy" – komentuje Paweł Kolenda, menadżer ds. badań w IAB Polska, organizacji zrzeszającej firmy działające w branży internetowej, która jest partnerem raportu.