Startuje z tabletem kosztującym 199 dolarów, który może rzucić wyzwanie Amazon.com Inc, a także narobić kłopotów liderowi rynku Apple Inc. Dla Google'a wejście w segment sprzętowy stało się koniecznością, bo Apple coraz śmielej wchodzi na terytorium zarezerwowane dotąd dla internetowego giganta, oferując coraz więcej komputerowych aplikacji.
Dla przykładu, na początku tego miesiąca Apple pochwalił się serią nowych programów, w tym mapami internetowymi, które zastąpią Google Maps w urządzeniach Apple'a. Tymczasem komputerowy gigant Microsoft wprowadził w ubiegłym tygodniu na rynek własny tablet, jeszcze bardziej zwiększając konkurencję na rynku.
Podobnie jak Kindle Fire Amazona, tablet Google'a może się pochwalić siedmiocalowym ekranem i ceną w wysokości 199 dolarów. Ma być w pełni sprzężony z Internetem – książki w formacie cyfrowym, muzykę i inne pliki medialne będzie można ściągać za pomocą usługi Google Play. Nexus 7 jest wyposażony w nową wersję oprogramowania Android i ma kilka najbardziej zaawansowanych rozwiązań sprzętowych – w
tym procesor firmy Nvidia Corp, który zapewnia dłuższy czas pracy baterii i większy komfort przy korzystaniu z gier.
– Nikt inny nie byłby w stanie stworzyć tak niesamowitego urządzenia za 199 dolarów – mówi Mike Rayfield, dyrektor generalny działu mobilnego Nvidia. – To przełomowe wydarzenie.