Choć brand czołowego aukcyjnego serwisu już dawno zdystansował rywali, to wciąż powiększa swą przewagę nad konkurentami. Moc marki Allegro w ciągu roku wzrosła aż o 98 pkt, najwięcej w handlu. Jego przewaga nad zajmującym drugą pozycję Merlinem wynosi aż 186 pkt i w żadnej innej kategorii nie widać tak dużej przewagi lidera.
Allegro to już od dawna nie tylko serwis aukcyjny, ale cała grupa różnego typu przedsięwzięć internetowych. Należą do niej e-sklep Agito, porównywarka cenowa Ceneo, serwis Bankier.pl, klub zakupowy Fashion Days, serwis zakupów grupowych Citeam.pl i serwisy ogłoszeniowe otoDom.pl, otoAuto.pl czy Tablica.pl. Także popularny operator płatności PayU należy do grupy Allegro, która obecnie zarządza 75 serwisami w 17 krajach na trzech kontynentach.
Według badania Megapanel PBI/Gemius w październiku grupa Allegro miała w Polsce 11,1 mln użytkowników, co dawało jej ósmą pozycję wśród najczęściej odwiedzanych grup witryn w Polsce. Sama domena Allegro.pl miała ich w tym okresie 10,3 mln, a porównywarka Ceneo 4,6 mln.
Ponad 50 proc. e-handlu w Polsce odbywa się właśnie za pośrednictwem Allegro. Choć marka jest wciąż kojarzona głównie z aukcjami, to coraz większa ich część odbywa się w systemie „kup teraz" po z góry ustalonej cenie. Sprzedawcami zwykle nie są osoby fizyczne, ale sklepy internetowe.
Mimo bardzo silnej pozycji na rynku Allegro wciąż inwestuje w swoją flagową markę. Wśród tych inwestycji jest np. cykl szkoleń w ramach akademii Allegro, przeznaczonych dla osób działających albo pragnących rozpocząć działalność w handlu internetowym.