Na koniec trzeciego kwartału 2012 roku liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła blisko 19,8 mln osób. To o niespełna 2,5 mln użytkowników więcej niż 12 miesięcy wcześniej (wzrost o ponad 14 proc.). Rośnie również grupa osób, które aktywnie korzystają z internetowego kanału dostępu do usług bankowych. W ciągu ostatniego roku powiększyła się ona o blisko 1,1 mln osób i osiągnęła niemalże 11 mln użytkowników (wzrost o 10,9 proc.).

Średnia wartość rozliczeń wykonywanych przez klienta indywidualnego wynosi 6,3 tys. i wzrosła o blisko 9 proc.

- Za nami kolejny kwartał dynamicznego rozwoju bankowości internetowej. Niewątpliwie ten segment bankowości będzie rósł w kolejnych miesiącach. To sygnał dla firm i administracji, że jest czas na rozwój i wykorzystanie tego dorobku, a w ten sposób na poprawę efektywności działania firm i państwa – komentuje Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Z  bankowości internetowej korzystają również  małe i średnie firmy. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła zarówno liczba podmiotów, który uzyskały dostęp do banku przez Internet, jak i aktywnie z takich usług korzystających, odpowiednio o 6,87 proc. i 2,18 proc.

W przypadku sektora MSP drugi kwartał z rzędu widoczne są spadki obrotów na kontach internetowych w wysokości 6-7 proc. W porównaniu z sytuacją sprzed roku widać wyraźny, prawie 15-proc. spadek wartości rozliczeń przypadającej na jednego klienta. Zdaniem bankowców, pokazuje on spadek koniunktury gospodarczej.