Od pierwszych dni maja działa nowa marka komórkowa kierowana do młodych osób - White Mobile. Dziś nową ofertę przedstawi uruchomiona w ub.r. przez m.in. Łukasza Wejcherta sieć Virgin Mobile. Do zmian szykuje się Heyah, najstarszy tego typu projekt, realizowany przez Polską Telefonię Cyfrową (T-Mobile Polska). Choć wszyscy ci operatorzy zapewniają, że ich wiosenna aktywność nie ma związku z pojawieniem się sieci nju.mobile (Orange Polska), to moment, jaki wybrały na ogłoszenie nowości raczej nie jest przypadkowy.
Jako pierwszy na ofertę nju.mobile odpowiedział operator sieci Play. Konstrukcja taryf nowego gracza wprowadzająca nowy pułap ryczałtu komórkowego (29 zł za nielimitowane rozmowy) wywołała do tablicy pierwszego operatora, który wprowadził no-limit. Następnego dnia po starcie nju.mobile pojawiły się reklamy marki działającej sieci Play - Red Bull Mobile - proponującej analogiczną konstrukcje za 29,5 zł. Jak przekonują przedstawiciele Play, dla operatora ważne było, aby dać natychmiastową odpowiedź marketingową na pojawiające się w reklamach telewizyjnych nju.mobile 29 zł.
Z naszych informacji wynika, że w zależności od efektów wejścia na rynek marki nju.mobile Play może zareagować jeszcze raz I to mocniej. Nie wydarzy się to jednak wcześniej, niż w czerwcu br., gdy będzie mógł ocenić wpływ nju.mobile na swoją sprzedaż. Nie chodzi zresztą tylko o nowego gracza, ale też o to, jak postanowi odpowiedzieć na nową ofertę najstarsza młodzieżowa marka komórkowa Heyah. I co zrobi adresująca usługi do podobnego odbiorcy Virgin Mobile.
Udało nam się dowiedzieć co dziś wieczorem zaprezentuje ten ostatni operator (działa jako MVNO na infrastrukturze Playa). Jutro wystartuje z kampanią pod hasłem "Bez kompromisów". Virgin nie zmieni ceny za minutę (19 gr.). Na pierwszy ogień pójdzie cena SMS-a, która zostanie mocno ścięta - zapowiada Marcin Wieczorkowski, dyrektor ds. marketingu w Virgin Mobile. Obecnie w cenniku wynosi ona 12 gr. za wiadomość tekstową. Operator będzie też premiował doładowujących telefon darmowym internetem "z lejkiem". Virgin kończy więc z odgórnym profilowaniem klientów, pozwalając każdemu na użytkowanie usług o najlepszej konstrukcji.
- Nasza konstrukcja była gotowa zanim wystartował nju.mobile, tyle, że jako operator wirtualny jesteśmy uzależnieni od procedur operatora infrastrukturalnego - mówi Wieczorkowski.