Chce poprawić udział w atrakcyjnym segmencie premium, po latach strat wobec Samsunga i Apple'a. Jego akcje zyskały po tej informacji w poniedziałek w Helsinkach 4,6 proc.
Nowa Lumia 928 za 99 dolarów – o ile klienci zamówią ją elektronicznie uzyskując rabat 50 dolarów i zgodzą się na dwuletni abonament u Verizona – jest podobna do modelu 920 oferowanego obecnie przez AT&T, ale jest lżejsza i nieco inaczej wygląda. Waży 162 g wobec 185 g modelu 920.
Lumia ma wyświetlacz o przekątnej 4,5 cali, na całą szerokość aparatu, co stwarza wrażenie większej ostrości wobec Lumii 920 o zaokrąglonych brzegach. Dostępna jest w czerni i bieli. Większość pozostałych elementów, aparat fotograficzny 8,7 megapikseli czy procesor Qualcomma 1,5 GHz nie różni się od 920.
928 jest najnowszym smartfonem Nokii z systemem operacyjnym Windows Phone 8 Microsofta. Finowie wprowadzili go w 2011 r., aby móc konkurować z IPhone'ami Apple'a i rywalami stosującymi Androida. Sprzedaż Lumii rosła ostatnio, ale 5,6 mln sztuk w I kwartale to zaledwie 5 proc. światowego rynku. We wtorek w Londynie Finowie przedstawią strategię dla nowej Lumii.