Chce po­pra­wić udział w atrak­cyj­nym seg­men­cie pre­mium, po la­tach strat wobec Sam­sun­ga i Ap­ple'a. Je­go ak­cje zyskały po tej in­for­ma­cji w po­nie­dzia­łek w Hel­sin­kach 4,6 proc.

No­wa Lu­mia 928 za 99 do­la­rów – o ile klien­ci za­mó­wią ją elek­tro­nicz­nie uzy­sku­jąc ra­bat 50 do­la­rów i zgo­dzą się na dwu­let­ni abo­na­ment u Ve­ri­zo­na – jest po­dob­na do mo­de­lu 920 ofe­ro­wa­ne­go obec­nie przez AT&T, ale jest lżej­sza i nie­co ina­czej wy­glą­da. Wa­ży 162 g wo­bec 185 g modelu 920.

Lu­mia ma wy­świe­tlacz o prze­kąt­nej 4,5 ca­li, na ca­łą sze­ro­kość apa­ra­tu, co stwa­rza wra­że­nie więk­szej ostro­ści wo­bec Lu­mii 920 o za­okrą­glo­nych brze­gach. Dostępna jest w czerni i bieli. Więk­szość po­zo­sta­łych ele­men­tów, apa­rat fo­to­gra­ficz­ny 8,7 me­ga­pik­se­li czy pro­ce­sor Qu­al­com­ma 1,5 GHz nie różni się od 920.

928 jest naj­now­szym smart­fo­nem No­kii z sys­te­mem ope­ra­cyj­nym Win­dows Pho­ne 8 Mi­cro­so­fta. Fi­no­wie wpro­wa­dzi­li go w 2011 r., aby móc kon­ku­ro­wać z IPho­ne'ami Ap­ple'a i ry­wa­la­mi sto­su­ją­cy­mi An­dro­ida. Sprze­daż Lu­mii ro­sła ostat­nio, ale 5,6 mln sztuk w I kwar­ta­le to za­le­d­wie 5 proc. świa­to­we­go ryn­ku. We wto­rek w Lon­dy­nie Fi­no­wie przed­sta­wią stra­te­gię dla no­wej Lu­mii.