Na 6,6 mln osób szacuje Gemius liczbę polskich internautów odtwarzajacych w sieci materiały audio i wideo. Najliczniej reprezentowane są w tej grupie (1.7 mln) osoby w wieku 25-34 lata.
Po tego typu materiały w Interencie sięga też co piąty użytkownik sieci między 7 a 14 rokiem życia i niemal co drugi powyżej 55 roku życia – wynika z sierpniowego badania Megapanel PBI/Gemius.
Jak wynika z badania, to mężczyźni (ok. 3,4 mln internautów) częściej oglądają filmy i słuchają muzyki w Internecie. Różnice są jednak nieznaczne. Wśród osób, które korzystają z materiałów streamowanych online 3,2 mln to kobiety.
– Te dane potwierdzają, że odtwarzanie audio i wideo w sieci to jedna z najpopularniejszych form korzystania z treści internetowych – komentuje Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu. – Coraz więcej czasu spędzamy, oglądając filmy prosto z komputera zamiast w telewizorze, a muzyki coraz częściej słuchamy prosto z komputera, a nie radioodbiornika – dodaje.
Zaprezentowane wyniki to pierwsze na polskim rynku dane, pokazujące oglądalność materiałów audio i wideo w sieci na stronach polskich wydawców. Pod koniec października zostały na stałe włączone do badania Megapanel PBI/Gemius.