Coraz więcej polskich internautów chce załatwiać sprawy urzędowe przez internet - wynika z badań Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
W 2013 r. 35 proc. użytkowników sieci (o 4 punkty procentowe więcej niż w 2012 roku) próbowało załatwić jakąś sprawę urzędową za pośrednictwem internetu, a 62 proc. zamierza skorzystać w przyszłości. Tylko 4 proc. respondentów zadeklarowało, że na pewno nie będzie korzystać z elektronicznej drogi załatwiania spraw urzędowych w przyszłości.
Niemal 53 proc. respondentów korzystających z e-administracji pozytywnie oceniło swoje doświadczenia, 19 proc. – negatywnie. Niezadowolenie internauci uzasadniali przede wszystkim tym, że choć sprawa załatwiana jest elektronicznie, to oni w końcu i tak muszą osobiście stawić się w urzędzie. Barierą był też niewielki zakres dostępnych usług.
Z kolei spośród wielu zastosowań internetu, jaki można sobie wyobrazić w kontekście e-administracji, dla internautów najważniejsze były dostęp do ofert pracy, informacji i porad prawnych oraz możliwość wykonywania pracy z domu.
Z danych MAiC wynika też, że coraz więcej urzędów udostępnia usługi w postaci elektronicznej. W 2013 r. niemal co drugi urząd (47 proc.) świadczył tego rodzaju udogodnienia, rok wcześniej – co trzeci.