Orange czekał ponad trzy lata na blisko 14 mln zł kary

Publikacja: 15.04.2014 16:59

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

miał rację nakładając na

Polską Telefonię Komórkową Centertel

(obecnie

Orange Polska

) karę za utrudnianie konsumentom przeczytania umowy przed jej zawarciem.

Na potwierdzenie tej decyzji przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów UOKiK czekał ponad trzy lata, bo wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 r.

Orange może być też "zadowolony" z tego, że sąd obniżył wysokość kary do 13,94 mln zł z 16,26 mln zł. Za okoliczność łagodzącą uznane zostało podjęcie przez operatora  negocjacji ze spółką kurierską w celu zmiany sposobu doręczania przesyłek.

"Gdy umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest zawierana lub zmieniana na odległość (np. przez telefon lub Internet), operator powinien dostarczyć konsumentowi kontrakt w wersji pisemnej" - wyjaśnia UOKiK.

Zdaniem UOKiK, stosowana przez Orange praktyka utrudniała konsumentom przeczytanie ze zrozumieniem kontraktu przed jego podpisaniem. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument powinien mieć realną możliwość zapoznania się z wzorcem umownym przez złożeniem podpisu tak, aby znał wiążące go postanowienia.

Wyrok nie jest prawomocny, stronom przysługuje apelacja.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

miał rację nakładając na

Pozostało 93% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy