Chiński koncern Huawei poinformował, że w pierwszym półroczu 2014 roku sprzedał 34,3 miliona smartfonów. To o 62 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączna sprzedaż wszystkich terminali wyniosła 64,2 mln.
Sam drugi kwartał zamknął się sprzedażą 20,6 mln smartfonów, czyli 85 proc. wyższą niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Stało się to w dużej mierze za sprawą najnowszego high-endowego modelu Ascend P7, który w ciągu dwóch miesięcy od premiery znalazł uznanie w oczach 2 milionów kupujących.
Na urządzenia Huawei coraz przychylniejszym okiem patrzą konsumenci z Europy, gdzie sprzedaż marki wzrosła o 120 proc.. Stało się tak między innymi za sprawą kampanii medialnych komunikujących współpracę ze znanymi klubami piłkarskimi z Londynu, Paryża, czy Amsterdamu.
Koncern nie przedstawił prognoz dotyczących nadchodzących kwartałów. Wiadomo natomiast, że chce walczyć o zdobycie coraz większego kawałka rynków w poszczególnych, kluczowych krajach. Obecnie udział Huawei w rynkach Niemieckim czy Hiszpańskim oscyluje wokół 3 proc. i ma w perspektywie kolejnego półrocza wzrosnąć do 5 proc..