Producent elektroniki użytkowej Lenovo zaprezentowało wyniki finansowe za drugi kwartał roku. Wszystkie najważniejsze parametry z danych finansowych prezentują się lepiej niż rok wcześniej.
W ciągu trzech miesięcy zamkniętych 30 czerwca Lenovo zapisało 214 milionów dolarów po stronie zysku netto i jest to wyniki o 23 proc. lepszy od odnotowanego w poprzednim roku, w analogicznym okresie. Równocześnie o 18 proc. urosły przychody producenta Państwa Środka, z niespełna 8,8 mld do 10,4 mln USD.
W komunikacie kierujących spółką podkreślana jest pozycja na międzynarodowym rynku komputerów, na którym Lenovo, po 2,7 proc. wzroście rok do roku, dzierży 19,4 proc.. Przełożyło się to na 14,5 mln tego typu urządzeń sprzedanych w ciągu kwartału.
Koncern informuje, że to od ponad pięciu lat utrzymuje szybsze niż konkurenci tempo wzrostu sprzedaży. Drugim dostawcą jest HP, który stanowi 18,3 proc. rynku. Dalej plasują się Dell (około 12 proc.), Acer (7,5 proc.) i Asus (6 proc.), który jako jedyny producent z czołówki stracił w ciągu ostatnich kilku miesięcy na popularności.
Dla Lenovo drugi kwartał roku kalendarzowego 2014 był przełomowy, ponieważ po raz pierwszy w historii produkcji koncernu, firma sprzedała więcej smartfonów niż pecetów. Zgodnie z raportem przedstawionym przez Chińczyków na rynek trafiło 15,8 mln inteligentnych telefonów z ich logo, co stanowi 5,2 proc. całego rynku tych urządzeń i daje producentowi czwartą pozycję jeśli chodzi o światowych dostawców. Koncern z Kraju Środka ustępuje pola jedynie Samsungowi, Apple oraz Huawei'owi.