– Bardzo dziękuję, że „Rzeczpospolita", sama będąc doskonałą marką, pomaga nam w promocji polskich marek za granicą, jak i za to, że w tym i w innych rankingach przyczynia się do promocji polskiego eksportu oraz wiedzy wśród polskich przedsiębiorstw – mówiła Ilona Antoniszyn-Klik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki podczas czwartkowej gali Najcenniejszych Polskich Marek. Jak wskazała, dodają one prestiżu gospodarce. Zapowiedziała, że resort będzie dbał nie tylko o ich promocję, ale i ochronę na świecie.
Już po raz 11. „Rzeczpospolita" nagrodziła firmy-właścicieli najdroższych oraz najmocniejszych krajowych znaków towarowych.
– Przed 20 laty wydawało się nam, że polskie marki nie dadzą sobie rady w konkurencji z globalnymi. Dziś jestem przekonany, że to właśnie polskie marki, które tak dobrze sobie poradziły na naszym rynku, za kolejne 20 lat osiągną sukces za granicą – mówił Dariusz Bąk, prezes Gremi Business Communication, wydawcy „Rzeczpospolitej".
– Świat składa się ze złych i dobrych marek. Dużo łatwiej wyceniać marki komercyjne – dodał Bogusław Chrabota, redaktor naczelny gazety.
Żywność dominuje
Na gali ogłosiliśmy także laureatów konkursu Młoda Marka Sukcesu, który już po raz czwarty towarzyszy rankingowi. Główną nagrodę – wartą 400 tys. zł kampanię reklamową ufundowaną przez PKO Bank Polski – zdobył Wiedźmin/The Witcher, który może się pochwalić sukcesem na światową skalę.