Zbliżająca się premiera „Wiedźmina 3" ma strategiczne znacznie dla losów programu motywacyjnego w CD Projekcie. Tytuł, którego budżet, razem z nakładami na marketing, daleko przekroczył 100 mln zł, zadebiutuje 19 maja. Premiera była już jednak dwukrotnie przekładana.

Program motywacyjny dla najważniejszych menedżerów technologicznej spółki został uruchomiony w grudniu 2011 r. Beneficjenci będą mogli nabyć łącznie 1,9 mln akcji serii L po 4,3 zł. Obecnie kapitał CD Projektu dzieli się na 94,95 mln papierów, które na giełdzie kosztują po ok. 16 zł. Żeby beneficjenci mogli kupić akcje z dyskontem, skumulowany zysk netto spółki w latach 2012–2015 musi wynieść 231 mln zł. Jeśli będzie niższy (ale nie niższy niż 185 mln zł), otrzymają mniej akcji (za każdy procent niezrealizowanego wyniku pula akcji motywacyjnych skurczy się o 2 proc.).

W latach 2012–2013 łączny zysk CD Projektu wyniósł 43 mln zł. Dane za 2014 r. nie są jeszcze znane. Specjaliści DM BZ WBK oczekują, że zarobek w tym okresie sięgnął 4,8 mln zł. Łącznie daje to kwotę 47,8 mln zł. To oznacza, że do aktywowania programu w pełnym kształcie (1,9 mln akcji) brakuje jeszcze 183,2 mln zł.

Prezes CD Projektu Adam Kiciński zapewnia, że zarząd nie prowadzi żadnych działań zmierzających do korekty parametrów programu motywacyjnego. – Cele finansowe, które wyznaczyli nam rada nadzorcza i akcjonariusze, pozostają niezmienione – oświadcza. Uważa, że ich realizacja jest nadal możliwa. – Bazując na informacjach od partnerów biznesowych, w tym dystrybutorów, a także zainteresowaniu, które budzi „Wiedźmin 3" na rynku i wśród graczy, sądzimy, że scenariusz nakreślony w programie motywacyjnym nie jest niemożliwy do zrealizowania – mówi Kiciński. Zaznacza, że odnosi się do scenariusza bazowego (231 mln zł zysku).

Specjaliści DM BZ WBK są bardziej ostrożni. Ich zdaniem w bieżącym roku CD Projekt zarobi netto 139,5 mln zł. Skumulowany zysk w latach 2012–2015 wyniesie zatem 187,3 mln zł.