350,4 mln zł, niewiele mniej niż rok wcześniej, wyniosły przychody jednej z trzech sieci telewizji kablowych w kraju w pierwszym półroczu 2015 r. – Multimedia Polska. Rok temu zanotowała o milion więcej wpływów. To efekt obniżonych nieznacznie wpływów z opłat za usługi telewizyjne, ale przede wszystkim (spadek o 2 mln zł) za telefonię.
„Zgodnie z przewidywaniami wpływ niedawnych niekorzystnych zmian w otoczeniu rynkowym – tj. cyfryzacji naziemnej telewizji cyfrowej w 2013 r. – na nasz biznes nie jest już tak mocno odczuwalny, jak w minionych kwartałach, ale jego jednorazowy negatywny efekt pozostaje trwały" – podała kablówka.
Spadły także przychody operatora z dzierżawy łączy (o około 2 mln do 7,5 mln zł), ale uzupełniły je nowe dla grupy wpływy ze sprzedaży abonamentu za energię. Są na razie niewielkie, ale mogą mieć w przyszłości potencjał wzrostowy. W półroczu zamknęły się sumą 2,5 mln zł. Strata EBITDA segmentu wyniosła zaś 2,7 mln zł.
Przychody z usługi dostępu do Internetu nadal rosną i wyniosły w półroczu br. około 111 mln zł. Są też najbardziej rentowne. Skorygowana EBITDA tej części biznesu Multimediów wynosiła 75,6 mln zł. Operator wskazuje jednak, że za sprawą konkurencji ze strony operatorów mobilnych (LTE) ARPU od klienta Internetu obniżyło się.
Zysk operacyjny i netto wypracowane w ciągu sześciu miesięcy br. przez grupę, podobnie jak przychody były nieznacznie niższe niż rok temu. Zysk operacyjny zamknął się kwotą 64,9 mln zł (wobec 66,7 mln zł rok wcześniej), a zysk netto 23,9 mln zł (rok temu 24,9 mln zł).