Już po raz piąty „Rzeczpospolita" organizuje unikalny konkurs Młoda Marka Sukcesu, w którym promujemy ambitne firmy budujące dobre, rodzime znaki towarowe. Uczestnicy konkursu mają nie tylko okazję pochwalić się swoim sukcesem rynkowym, ale też zawalczyć o cenną i bardzo praktyczna nagrodę.
Jest nią kampania reklamowa o wartości 400 tys. zł ufundowana przez PKO Bank Polski, który od początku jest partnerem projektu.
Magazyn zaufania
Jak podkreśla prezes banku Zbigniew Jagiełło, zaangażowanie PKO BP w promocję młodych polskich marek jest potwierdzeniem wiary, że rozwój kapitału społecznego przekłada się na zdolność budowania innowacyjnej i nowoczesnej gospodarki. – Jestem przekonany, że warto wspierać i promować młode firmy, a dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże im w rozwijaniu działalności, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów. Niall FitzGerald zauważył, że „Marka to magazyn zaufania, który nabiera coraz większego znaczenia w miarę mnożenia możliwości dokonywania wyboru" – przypomina Zbigniew Jagiełło, który jest również członkiem Rady Polskich Marek, kapituły nagrody konkursu.
W jej skład wchodzą szefowie znanych polskich firm – właścicieli cennych rodzimych znaków towarowych. Są wśród nich Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen, Andrzej Klesyk, prezes PZU, i Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita.
Siedmioletni staż na rynku
O wartą 400 tys. zł kampanię reklamową mogą zawalczyć krajowe marki utworzone specjalnie na polski rynek, które zadebiutowały po 1 stycznia 2008 r. i osiągnęły co najmniej 7 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2014 r. (albo w pierwszej połowie 2015 r. – jeśli ich rynkowy start przypadł dopiero na ubiegły rok). O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek, która bierze pod uwagę m.in. innowacyjność, dynamikę rozwoju i efektywność kandydatów, zwracając także uwagę na kondycję finansową firm będących ich właścicielami.