Cenna nagroda wesprze ambitną młodą markę

Warta 400 tys. zł kampania czeka na laureata konkursu „Rzeczpospolitej".

Publikacja: 06.09.2015 21:00

„Wiedźmin”, Młoda Marka Sukcesu 2014, podbija świat

„Wiedźmin”, Młoda Marka Sukcesu 2014, podbija świat

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Już po raz piąty „Rzeczpospolita" organizuje unikalny konkurs Młoda Marka Sukcesu, w którym promujemy ambitne firmy budujące dobre, rodzime znaki towarowe. Uczestnicy konkursu mają nie tylko okazję pochwalić się swoim sukcesem rynkowym, ale też zawalczyć o cenną i bardzo praktyczna nagrodę.

Jest nią kampania reklamowa o wartości 400 tys. zł ufundowana przez PKO Bank Polski, który od początku jest partnerem projektu.

Magazyn zaufania

Jak podkreśla prezes banku Zbigniew Jagiełło, zaangażowanie PKO BP w promocję młodych polskich marek jest potwierdzeniem wiary, że rozwój kapitału społecznego przekłada się na zdolność budowania innowacyjnej i nowoczesnej gospodarki. – Jestem przekonany, że warto wspierać i promować młode firmy, a dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże im w rozwijaniu działalności, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów. Niall FitzGerald zauważył, że „Marka to magazyn zaufania, który nabiera coraz większego znaczenia w miarę mnożenia możliwości dokonywania wyboru" – przypomina Zbigniew Jagiełło, który jest również członkiem Rady Polskich Marek, kapituły nagrody konkursu.

W jej skład wchodzą szefowie znanych polskich firm – właścicieli cennych rodzimych znaków towarowych. Są wśród nich Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen, Andrzej Klesyk, prezes PZU, i Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita.

Siedmioletni staż na rynku

O wartą 400 tys. zł kampanię reklamową mogą zawalczyć krajowe marki utworzone specjalnie na polski rynek, które zadebiutowały po 1 stycznia 2008 r. i osiągnęły co najmniej 7 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2014 r. (albo w pierwszej połowie 2015 r. – jeśli ich rynkowy start przypadł dopiero na ubiegły rok). O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek, która bierze pod uwagę m.in. innowacyjność, dynamikę rozwoju i efektywność kandydatów, zwracając także uwagę na kondycję finansową firm będących ich właścicielami.

Osiągnięcia laureatów naszego konkursu dowodzą, że dla ambitnych marek, które mają pomysł na rozwój, zwycięstwo w naszym konkursie jest często punktem wyjścia do dalszych sukcesów. I to nie tylko w kraju.

„Wiedźmin", zdobywca tytułu Młoda Marka Sukcesu 2014, w tym roku bije kolejne rekordy sprzedaży – po udanej światowej premierze „Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu". Marka umocniła swoją pozycję na świecie (gdzie robi karierę pod angielską nazwą „The Witcher").

Dobry klimat dla polskości

Światowe rynki podbija też zwycięzca konkursu w 2014 r., obecna już w 80 krajach marka Fibaro, która firmuje zaawansowane technologicznie systemy automatyki budynkowej.

Latem tego roku Fibaro pozyskała prestiżowego inwestora – 25 proc. akcji Fibar Group (jej właściciela) kupiła firma Kulczyk Investments. Jak podkreślają eksperci ds. marketingu, młodym polskim markom sprzyja teraz nastawienie krajowych konsumentów, którzy mają już za sobą etap bezkrytycznego zachwytu produktami i markami z Zachodu. Wykazało to niedawno badanie postrzegania marek kosmetyków, które przeprowadziła firma ARC Rynek i Opinia. Okazało się, że większość (54 proc.) Polaków to zwolennicy rodzimych produktów i brandów.

Jak zwraca uwagę Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen, wraz z dojrzewaniem polskiego rynku i umacnianiem międzynarodowej pozycji naszej gospodarki konsekwentnie rośnie wartość i znaczenie rodzimych marek. – Silne polskie marki są świetnym barometrem stanu naszej gospodarki – przypomina Andrzej Klesyk, prezes PZU.

Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień