Każdy, kto kiedykolwiek miał problemy z rozstrzygnięciem tych kwestii, po przeczytaniu tej książki już ich mieć nie będzie, bo autorka wyjaśnia je bardzo szczegółowo.

Część publikacji powiela wprawdzie zasady, jakie można znaleźć we wszystkich podręcznikach savoir-vivre’u (chodzi o porady w rodzaju: kto kogo pierwszy wita i kto podaje rękę oraz jak długo wolno nią przy powitaniu potrząsać). Wiele z nich jednak na pewno się przyda mniej obytym pracownikom w firmach wymagających licznych oficjalnych spotkań. Nowicjusze dowiedzą się podstawowych rzeczy, czyli np. tego, jak tytułować naukowców i osoby publiczne, że podczas spotkania nie wolno niedbale wrzucać właśnie otrzymanej od kogoś wizytówki do książki czy kalendarza bez uważnego jej przeczytania oraz że naruszeniem telefonicznej etykiety jest odebranie telefonu podczas spotkania tylko po to, by zakomunikować dzwoniącemu: „Przepraszam, ale nie mogę teraz rozmawiać”. Zaletą książki jest celny dobór przykładów najpopularniejszych niewłaściwych zachowań – autorka, która jest m.in. psycholożką, trenerem biznesu i specjalistką od marketingu politycznego, zebrała porady, które przydadzą się często w najczęstszych sytuacjach.

[i]„Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce”, Grażyna Białopiotrowicz, Poltext [/i]