Moc wyssana z mlekiem

Bebiko to pierwsza marka w życiu wielu Polaków. Popularność, którą zdobyła przez lata, przekłada się też na największe udziały w krajowym rynku mleka dla niemowląt

Aktualizacja: 20.12.2008 10:47 Publikacja: 09.12.2008 17:32

– Do Bebiko należy już ponad jedna trzecia polskiego rynku mleka modyfikowanego. Chcemy jednak w dalszym ciągu rozwijać markę i umacniać się na pozycji lidera – zapowiada Małgorzata Kołodrub, kierownik do spraw komunikacji firmy Nutricia Polska, do której od 15 lat należy Bebiko. Rozwój brandu z pewnością będzie wspierał nowy właściciel producenta Bebiko. W tym roku został nim francuski Danone, który nie szczędzi wydatków na innowacje. Dzięki przejęciu Nutricii koncern zdobył w Polsce kolejną silną markę. Od kilku lat w rankingach „Rz” bezkonkurencyjny jest należący do niej Żywiec Zdrój, lider polskiego rynku wody.

Jesienią tego roku firma gruntownie odświeżyła wizerunek Bebiko, wprowadzając nowoczesne i bardziej kolorowe opakowania. Rozszerzyła także ofertę o dwa dodatkowe produkty. Obecnie ma ich w sumie 12 i już zapowiada, że będzie wprowadzała kolejne warianty mleka dla najmłodszych.

Bebiko nie jest jedyną marką żywności dla niemowląt Nutricii cieszącą się zaufaniem Polaków. Czwarte miejsce w tegorocznym rankingu zajęła wytwarzana przez nią Bobovita, pod którą sprzedaje, m.in. kaszki zupki i desery. – Na rynku żywności dla dzieci, a więc przeznaczonej dla wyjątkowo wrażliwego i wymagającego konsumenta, marka jest szczególnie ważna, ponieważ pełni rolę drogowskazu dla rodziców – uważa Małgorzata Kołodrub.

To dzięki Bebiko, Bobovicie i Bebilonowi Nutricia jest obecnie producentem numer jeden rynku żywości dla niemowląt, którego wartość wyceniana jest na mniej więcej miliard złotych. Wyprzedza na nim szwajcarski koncern Nestlé, do którego należy Gerber, oraz firmę Hipp.

Perspektywy dla producentów żywności dla najmłodszych są znakomite. Zwiększa się świadomość rodziców, którzy wiedzą, że maluchy potrzebują przygotowanych specjalnie dla nich posiłków. Z drugiej strony coraz bardziej cenimy sobie wygodę, a posiłki dla dzieci są łatwe w przygotowaniu. Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w ciągu najbliższych pięciu lat wielkość rynku odżywek, mleka, kaszek i odżywek wzrośnie o 28 proc., do 51 tys. ton.

W ścisłej czołówce marek spożywczych cieszących się uznaniem Polaków jest także Sokołów należący do wicelidera krajowego rynku wędlin i mięsa. Grupa Sokołów jest jedną z niewielu firm mięsnych, które stawiają na reklamę w mediach oraz promocję bezpośrednią, np. inwestując we własne lodówki w sklepach. Buduje także relacje z konsumentami. Na rynku dostępny jest np. Sokolik, wersja marki dla najmłodszych.

W pierwszej dziesiątce najmocniejszych marek spożywczych znalazły się też przetwory mleczarskie. Pierwszą piątkę otwiera Bakoma kojarząca się Polakom z bogatą ofertą przetworów i deserów mlecznych. Według instytutu MEMRB udziały firmy Zbigniewa Komorowskiego w polskim rynku jogurtów wartym 1,5 mld zł wynoszą 14 proc. Daje jej to na nim trzecie miejsce za Danone (były udziałowiec Bakomy) oraz niemiecką firmą Zott.

Wśród najmocniejszych marek jest także Łaciate produkowane przez Spółdzielnię Mleczarską Mlekpol, lidera polskiego rynku mleczarskiego. Firma z Grajewa jest pierwszym polskim zakładem mleczarskim, który zainwestował w reklamę na tak dużą skalę. Łaciate to dziś nie tylko najpopularniejsze mleko UHT w Polsce, ale także śmietana i masło. Fenomenem jest Piątnica, która weszła do pierwszej dziesiątki, mimo że nie reklamuje swoich produktów.

Na wysokich miejscach w rankingu są także marki firm, które zdobyły silną pozycję na rynku przetworów pomidorowych. Są to należące do koncernu Heinz Pudliszki oraz Łowicz, którego właścicielem jest Agros Nova. Obydwaj gracze nie poprzestają na produktach z pomidorów: obydwaj wprowadzili do sklepów dania gotowe. Natomiast Agros Nova w ostatnim czasie zdecydowała się na wejście z marką Łowicz na rynek mrożonek wart ok. 400 mln zł. Daje sobie trzy lata na zdobycie w nim udziałów na poziomie ok. 20 proc. Zamierza odebrać je Horteksowi, niekwestionowanemu liderowi, który kontroluje ok. 60 proc. rynku. W tegorocznym rankingu marka Hortex zajęła szóste miejsce.

– Do Bebiko należy już ponad jedna trzecia polskiego rynku mleka modyfikowanego. Chcemy jednak w dalszym ciągu rozwijać markę i umacniać się na pozycji lidera – zapowiada Małgorzata Kołodrub, kierownik do spraw komunikacji firmy Nutricia Polska, do której od 15 lat należy Bebiko. Rozwój brandu z pewnością będzie wspierał nowy właściciel producenta Bebiko. W tym roku został nim francuski Danone, który nie szczędzi wydatków na innowacje. Dzięki przejęciu Nutricii koncern zdobył w Polsce kolejną silną markę. Od kilku lat w rankingach „Rz” bezkonkurencyjny jest należący do niej Żywiec Zdrój, lider polskiego rynku wody.

Pozostało 84% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy