– Do Bebiko należy już ponad jedna trzecia polskiego rynku mleka modyfikowanego. Chcemy jednak w dalszym ciągu rozwijać markę i umacniać się na pozycji lidera – zapowiada Małgorzata Kołodrub, kierownik do spraw komunikacji firmy Nutricia Polska, do której od 15 lat należy Bebiko. Rozwój brandu z pewnością będzie wspierał nowy właściciel producenta Bebiko. W tym roku został nim francuski Danone, który nie szczędzi wydatków na innowacje. Dzięki przejęciu Nutricii koncern zdobył w Polsce kolejną silną markę. Od kilku lat w rankingach „Rz” bezkonkurencyjny jest należący do niej Żywiec Zdrój, lider polskiego rynku wody.
Jesienią tego roku firma gruntownie odświeżyła wizerunek Bebiko, wprowadzając nowoczesne i bardziej kolorowe opakowania. Rozszerzyła także ofertę o dwa dodatkowe produkty. Obecnie ma ich w sumie 12 i już zapowiada, że będzie wprowadzała kolejne warianty mleka dla najmłodszych.
Bebiko nie jest jedyną marką żywności dla niemowląt Nutricii cieszącą się zaufaniem Polaków. Czwarte miejsce w tegorocznym rankingu zajęła wytwarzana przez nią Bobovita, pod którą sprzedaje, m.in. kaszki zupki i desery. – Na rynku żywności dla dzieci, a więc przeznaczonej dla wyjątkowo wrażliwego i wymagającego konsumenta, marka jest szczególnie ważna, ponieważ pełni rolę drogowskazu dla rodziców – uważa Małgorzata Kołodrub.
To dzięki Bebiko, Bobovicie i Bebilonowi Nutricia jest obecnie producentem numer jeden rynku żywości dla niemowląt, którego wartość wyceniana jest na mniej więcej miliard złotych. Wyprzedza na nim szwajcarski koncern Nestlé, do którego należy Gerber, oraz firmę Hipp.
Perspektywy dla producentów żywności dla najmłodszych są znakomite. Zwiększa się świadomość rodziców, którzy wiedzą, że maluchy potrzebują przygotowanych specjalnie dla nich posiłków. Z drugiej strony coraz bardziej cenimy sobie wygodę, a posiłki dla dzieci są łatwe w przygotowaniu. Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w ciągu najbliższych pięciu lat wielkość rynku odżywek, mleka, kaszek i odżywek wzrośnie o 28 proc., do 51 tys. ton.