Szybki rozwój i ciekawe pomysły – to cechy, które łączą polskie spółki internetowe, które w ostatnich latach znalazły się w rankingu Deloitte Technology Fast 50 dla Europy Środkowej i Wschodniej. Tylko w tegorocznej edycji jest ich dziewięć.
Imponujący przyrost przychodów nie byłby możliwy bez innowacyjnych usług czy produktów. Na przestrzeni kilku lat na liście pojawiały się uznane dzisiaj firmy, których rozwój oparty był na ciekawych i często nowatorskich pomysłach.
Jeszcze w 2007 r. piąte miejsce w rankingu zajęło o2. pl – jeden z najpopularniejszych portali horyzontalnych w Polsce. W najnowszym rankingu próżno też szukać Money. pl, poza Bankier. pl najpopularniejszego polskiego portalu z informacjami ekonomicznymi, który w 2006 r. znalazł się na siódmym miejscu.
Optymistycznie nastraja fakt, że miejsce znikających wypełniają nowe spółki, przede wszystkim internetowe.
– Większość laureatów to firmy działające w obszarach Internetu i oprogramowania. To struktura typowa również dla innych edycji tego programu w innych częściach świata. Wynika ona ze specyfiki tych obszarów, w których firmy mogą powstać i rosnąć bez znaczącego finansowania zewnętrznego – komentuje Dariusz Nachyła, partner w Deloitte odpowiedzialny za dział Media, Technologie i Telekomunikacja.