Zakup polisy w towarzystwie ubezpieczeniowym należącym do dużej międzynarodowej grupy finansowej, działającym w sposób tradycyjny (bez sprzedaży przez telefon i Internet) zwiększa prawdopodobieństwo zadowolenia z jakości likwidacji szkód – wynika z rankingu „Rz”.
Powstał on na podstawie danych rzecznika ubezpieczonych. Wskaźnik, który decyduje o pozycji ubezpieczycieli w rankingu, jest różnicą między udziałem towarzystwa w rynku a udziałem w skargach na jego funkcjonowanie, które trafiły do rzecznika.
Na czele rankingu towarzystw majątkowych znalazł się PZU, a tuż za nim Allianz TU i STU Ergo Hestia. – Najwięksi korzystają z efektu skali. Mają większą sieć likwidacji, obejmującą całą Polskę. Prościej im obsługiwać klientów – mówi Marcin Mazurek, analityk z firmy doradczej Intelace Research.
W 2009 r. jakość obsługi klienta wyraźnie poprawiło Concordia Polska TUW (skoczyło z 14. na dziewiątą pozycję) oraz Warta TUiR, które uruchomiło specjalną spółkę Warta24 Plus zajmującą się tylko likwidacją szkód.
W zestawieniu najgorzej wypadło TU Link4 sprzedające polisy przez telefon i Internet. Zresztą wszystkie firmy direct znajdują się w drugiej połówce tabeli. – Duża liczba skarg na Link4 w 2009 r. wynikała zapewne z restrukturyzacji firmy i zmian właścicielskich, co wpłynęło na pojawienie się problemów organizacyjnych – tłumaczy Mazurek.