Książka łączy najnowszą wiedzę na temat zarządzania marką z nowatorskim modelem zarządzania potencjałem marki (...) Publikacja napisana jest w sposób przejrzysty i przystępny, ma praktyczny, poradnikowy charakter” – zachęca czytelników informacja na okładce książki „Potencjał konkurencyjny marki – jak zdobyć przewagę na rynku”. Owszem, zgadzam się, że książka Pawła Patkowskiego zbiera w całość wyniki licznych prac dotyczących budowania, rozwijania i pielęgnowania marek. Potwierdza to zresztą imponująca, prawie dziesięciostronicowa bibliografia.

Tyle że przy tak wnikliwym podsumowaniu różnych koncepcji, teoretycznych modeli trudno utrzymać praktyczny, poradnikowy charakter. Dlatego książce Pawła Patkowskiego bliżej jest do prac naukowych i podręczników. Potwierdzają to zresztą pytania na końcu rozdziałów – w sam raz na kolokwium dla studentów marketingu, którzy potem będą się popisywać wykresem kapitału marki wg Aakera albo pięcioma poziomami lojalności wobec marki. Tych, którzy szukają bardzo praktycznych porad, książka może rozczarować. Trzeba je wyłuskiwać spośród zawiłych definicji i rozbudowanych teoretycznych opisów. Mnogość wykresów i grafów nie zwiększa też przystępności książki napisanej językiem typowym dla publikacji naukowych, gdzie „mówiąc o ekonomicznej efektywności, nie sposób pominąć, że silna marka w strategii dyferencjacji może przynieść firmie całe spektrum korzyści”.

[b]„Potencjał konkurencyjny marki”[/b]

Paweł Patkowski,Wydawnictwo Poltext