Reklama
Rozwiń
Reklama

Warta rozszerza sieć kooperantów

Prezes ubezpieczyciela zapowiada, że towarzystwo rozpocznie sprzedaż polis poprzez banki i dilerów samochodowych

Publikacja: 18.10.2010 03:40

Jarosław Parkot

Jarosław Parkot

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski Szymon Łaszewski

Podjęliśmy decyzję, że do dystrybucji polis będziemy wykorzystywali dilerów samochodowych. Ten kanał w Warcie niemal nie istnieje. Trzy tygodnie temu rozpoczęliśmy jego budowę. Poza tym do końca tego roku stworzymy departament współpracy z instytucjami finansowymi. Chcemy pracować nie tylko z Kredyt Bankiem, który jest dla nas strategicznym partnerem, ale także z innymi bankami i pośrednikami finansowymi – mówi Jarosław Parkot, prezes TUiR Warta z grupy KBC. Dodaje, że nadal głównym kanałem dystrybucji Warty będzie sieć agentów i brokerów.

– Tworzymy platformę internetową, która da naszym partnerom i klientom lepszy dostęp do wiedzy o polisach – twierdzi.

Jarosław Parkot zapewnia także, że priorytetem dla Warty jest poprawa jakości likwidacji szkód. – Do tej pory zlikwidowaliśmy ponad 90 proc. szkód powodziowych z tego roku. Ten wynik nas nie satysfakcjonuje – mówi szef ubezpieczyciela.

Pozycja Warty w ostatnich latach osłabła, m.in. na rzecz Ergo Hestii. Czy teraz będzie chciała odzyskać rynek?

– Mamy doświadczenie i tradycje w tym zakresie, a także spory portfel. W 2009 r. zebraliśmy z tego segmentu 450 mln zł składek. Chcemy ten biznes rozwijać, pozyskiwać klientów, ale przy rozsądnym ryzyku – tłumaczy Parkot.

Reklama
Reklama

Szef jednej z czołowych firm ubezpieczeniowych w Polsce nie wyklucza też, że Warta będzie zmuszona podwyższać ceny ubezpieczeń komunikacyjnych.

Wszystko to ma służyć poprawie wyników finansowych spółki. W I połowie 2010 roku straciła 52,8 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 18,4 mln zł.

– III kwartał był dla nas bardzo dobry. W samym wrześniu zanotowaliśmy kilkanaście milionów złotych zysku – zapewnia Parkot.

Podjęliśmy decyzję, że do dystrybucji polis będziemy wykorzystywali dilerów samochodowych. Ten kanał w Warcie niemal nie istnieje. Trzy tygodnie temu rozpoczęliśmy jego budowę. Poza tym do końca tego roku stworzymy departament współpracy z instytucjami finansowymi. Chcemy pracować nie tylko z Kredyt Bankiem, który jest dla nas strategicznym partnerem, ale także z innymi bankami i pośrednikami finansowymi – mówi Jarosław Parkot, prezes TUiR Warta z grupy KBC. Dodaje, że nadal głównym kanałem dystrybucji Warty będzie sieć agentów i brokerów.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama