Podjęliśmy decyzję, że do dystrybucji polis będziemy wykorzystywali dilerów samochodowych. Ten kanał w Warcie niemal nie istnieje. Trzy tygodnie temu rozpoczęliśmy jego budowę. Poza tym do końca tego roku stworzymy departament współpracy z instytucjami finansowymi. Chcemy pracować nie tylko z Kredyt Bankiem, który jest dla nas strategicznym partnerem, ale także z innymi bankami i pośrednikami finansowymi – mówi Jarosław Parkot, prezes TUiR Warta z grupy KBC. Dodaje, że nadal głównym kanałem dystrybucji Warty będzie sieć agentów i brokerów.
– Tworzymy platformę internetową, która da naszym partnerom i klientom lepszy dostęp do wiedzy o polisach – twierdzi.
Jarosław Parkot zapewnia także, że priorytetem dla Warty jest poprawa jakości likwidacji szkód. – Do tej pory zlikwidowaliśmy ponad 90 proc. szkód powodziowych z tego roku. Ten wynik nas nie satysfakcjonuje – mówi szef ubezpieczyciela.
Pozycja Warty w ostatnich latach osłabła, m.in. na rzecz Ergo Hestii. Czy teraz będzie chciała odzyskać rynek?
– Mamy doświadczenie i tradycje w tym zakresie, a także spory portfel. W 2009 r. zebraliśmy z tego segmentu 450 mln zł składek. Chcemy ten biznes rozwijać, pozyskiwać klientów, ale przy rozsądnym ryzyku – tłumaczy Parkot.