W obliczu lawinowo rosnącej popularności multimediów w internecie, rozwiązania [b]CDN[/b] rozbudowały się w złożone i skalowalne struktury, obsługujące nie tylko transfer plików, ale także różne standardy [i]streamingu[/i]. Wspomagają dystrybucję popularnych treści wideo, na przykład pochodzących z aplikacji społecznościowych, takich jak YouTube. Popularność wideo w internecie nie umknęła też uwadze profesjonalnych dostawców treści – firm medialnych, producentów i dystrybutorów programów TV i filmów. Wyrazem tego jest dostępność wielu programów z ramówek popularnych stacji telewizyjnych, w tym nawet premierowych odcinków popularnych seriali, w dystrybucji sieciowej. Internet stał się bowiem jedynym w swoim rodzaju medium, umożliwiającym transmisję wideo o zasięgu globalnym.
Inteligentne, dynamiczne zarządzanie dystrybucją plików i treści między węzłami sieci [b]CDN[/b] oraz ich odpowiednia lokalizacja jest kluczem do skuteczności tego rodzaju rozwiązań. W ostatnich latach powstały więc wyspecjalizowane firmy o regionalnym i globalnym zasięgu, oferujące dostawcom wspomaganie dystrybucji treści w postaci usługi. Między dostawcą treści a użytkownikiem jest jednak jeszcze operator sieci, który nie ma z tego tytułu specjalnych profitów. Co więcej – fakt, że cyfrowe media stają się największym źródłem ruchu sieciowego i drastycznie wpływają na obciążenie sieci sprawia, że nakłady, jakie trzeba ponieść na rozbudowę infrastruktury przewyższają przychody z transmisji ruchu, szczególnie w obliczu nieustającej presji cenowej ze strony użytkowników i konkurencji.
Jedyną drogą do biznesowego wykorzystania multimedialnego [i]boomu[/i] w internecie jest dla operatora wejście w obszar dostarczania treści. Jako dostawca usługi i infrastruktury szerokopasmowego dostępu do internetu ma on w ręku klucz do zapewnienia odpowiedniej jakości [i]streamingu[/i] wideo. Rozwiązaniem problemu dystrybucji cyfrowych mediów w sposób, który z jednej strony umożliwia konkurowanie z aplikacjami internetowymi jakością usług a z drugiej pozwala (dzieki tym samym zaletom) przyciągnąć profesjonalnych dostawców treści, jest dla operatora wdrożenie własnej sieci [b]CDN[/b].
Dzięki rozwiązaniom [b]CDN[/b] dla operatorów, takim jak platforma [b][i]Velocix Digital Media Delivery[/i][/b], oferowana przez [b]Alcatela-Lucenta[/b], operator może stać się zaufanym kanałem dystrybucji dla dostawców profesjonalnych cyfrowych mediów audio i wideo, oferować pakiety dostępu szerokopasmowego z dodatkowymi usługami dostarczania treści z gwarantowaną jakością oraz optymalizować wykorzystanie sieci przez automatyczne, inteligentne rozmieszczanie plików w serwerach pamięci podręcznej ([i]caching[/i]), co umożliwia np. pozyskiwanie klientów z obszaru handlu elektronicznego (wymagających szybkiego ładowania stron internetowych), sieci społecznościowych, portali internetowych, dystrybutorów gier i profesjonalnego oprogramowania (często dostarczających wielomegabajtowe uaktualnienia i poprawki). Trzeba też pamiętać, że operator wdrażając własną platformę [b]CDN[/b] może zwykle rozmieścić serwery znacznie „głębiej” w sieci, co przekłada się na optymalizację wykorzystania jej zasobów oraz lepszą jakość usług.