Klienci ING Banku Śląskiego nie mieli przez ponad cztery godziny dostępu do kont internetowych, nie mogli wypłacić pieniędzy z bankomatów ani zapłacić kartą debetową. – Działają jedynie karty kredytowe – tłumaczył „Rz” Piotr Utrata, rzecznik prasowy banku.
ING Bank Śląski prowadzi 1,9 mln kont internetowych, a jego klienci mają 2,2 mln kart debetowych. System informatyczny instytucji zawiesił się ok. godz. 12. Specjaliści ING pracowali kilka godzin nad rozwiązaniem problemu. Klienci uzyskali dostęp do internetowych rachunków o godz. 16.30.
Piotr Utrata powiedział, że wczorajsze zawieszenie się systemu informatycznego nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem ani z poprzednimi kłopotami z systemem informatycznym.
Właściwie nie ma tygodnia, żeby klienci nie informowali o awariach w bankach. Banki swoimi problemami wcale się nie chwalą. Najczęstsze to brak dostępu do kont internetowych, do systemu transakcyjnego oraz problem z wypłatą pieniędzy w bankomacie.
W maju jednego dnia aż cztery banki musiały przepraszać swoich klientów za utrudnienia lub brak dostępu do rachunku. W poniedziałek denerwowali się klienci mBanku, którzy dostawali wpłaty na konto. Przelewana kwota była dobra, ale nieprawdziwe były dane osoby czy firmy, która pieniądze wysyłała.