Reklama

Awarie w bankach: to już plaga

Klienci ING Banku Śląskiego nie mogli wczoraj wypłacić pieniędzy z bankomatów. W poniedziałek problemy z księgowaniem miał mBank

Publikacja: 01.12.2010 02:20

Awarie w bankach: to już plaga

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

Klienci ING Banku Śląskiego nie mieli przez ponad cztery godziny dostępu do kont internetowych, nie mogli wypłacić pieniędzy z bankomatów ani zapłacić kartą debetową. – Działają jedynie karty kredytowe – tłumaczył „Rz” Piotr Utrata, rzecznik prasowy banku.

ING Bank Śląski prowadzi 1,9 mln kont internetowych, a jego klienci mają 2,2 mln kart debetowych. System informatyczny instytucji zawiesił się ok. godz. 12. Specjaliści ING pracowali kilka godzin nad rozwiązaniem problemu. Klienci uzyskali dostęp do internetowych rachunków o godz. 16.30.

Piotr Utrata powiedział, że wczorajsze zawieszenie się systemu informatycznego nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem ani z poprzednimi kłopotami z systemem informatycznym.

Właściwie nie ma tygodnia, żeby klienci nie informowali o awariach w bankach. Banki swoimi problemami wcale się nie chwalą. Najczęstsze to brak dostępu do kont internetowych, do systemu transakcyjnego oraz problem z wypłatą pieniędzy w bankomacie.

W maju jednego dnia aż cztery banki musiały przepraszać swoich klientów za utrudnienia lub brak dostępu do rachunku. W poniedziałek denerwowali się klienci mBanku, którzy dostawali wpłaty na konto. Przelewana kwota była dobra, ale nieprawdziwe były dane osoby czy firmy, która pieniądze wysyłała.

Reklama
Reklama

ING Bank Śląski i mBank otwierają długą listę banków, które w tym roku musiały tłumaczyć się z awarii. Znajdują się na niej PKO BP (awaria systemu bankowości internetowej miała miejsce w drugiej połowie listopada), Kredyt Bank, Bank Zachodni WBK, Citi Handlowy, Pol- bank, Alior Bank. Problemy z systemem informatycznym przydarzają się jednak najczęściej ING Bankowi Śląskiemu oraz mBankowi.

Za każdym razem bankowcom udaje się naprawić system w ciągu kilku godzin i za każdym razem tłumaczą, że awaria nie wpłynęła na bezpieczeństwo oszczędności klientów.

Banki cały czas mocno zachęcają klientów do przenoszenia i otwierania kont w Internecie. Prowadzenie takiego rachunku w ING Banku Śląskim nic nie kosztuje. W Polsce rachunki internetowe ma 8,5 mln osób.

Klienci ING Banku Śląskiego nie mieli przez ponad cztery godziny dostępu do kont internetowych, nie mogli wypłacić pieniędzy z bankomatów ani zapłacić kartą debetową. – Działają jedynie karty kredytowe – tłumaczył „Rz” Piotr Utrata, rzecznik prasowy banku.

ING Bank Śląski prowadzi 1,9 mln kont internetowych, a jego klienci mają 2,2 mln kart debetowych. System informatyczny instytucji zawiesił się ok. godz. 12. Specjaliści ING pracowali kilka godzin nad rozwiązaniem problemu. Klienci uzyskali dostęp do internetowych rachunków o godz. 16.30.

Reklama
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Reklama
Reklama