Awarie w bankach: to już plaga

Klienci ING Banku Śląskiego nie mogli wczoraj wypłacić pieniędzy z bankomatów. W poniedziałek problemy z księgowaniem miał mBank

Publikacja: 01.12.2010 02:20

Awarie w bankach: to już plaga

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

Klienci ING Banku Śląskiego nie mieli przez ponad cztery godziny dostępu do kont internetowych, nie mogli wypłacić pieniędzy z bankomatów ani zapłacić kartą debetową. – Działają jedynie karty kredytowe – tłumaczył „Rz” Piotr Utrata, rzecznik prasowy banku.

ING Bank Śląski prowadzi 1,9 mln kont internetowych, a jego klienci mają 2,2 mln kart debetowych. System informatyczny instytucji zawiesił się ok. godz. 12. Specjaliści ING pracowali kilka godzin nad rozwiązaniem problemu. Klienci uzyskali dostęp do internetowych rachunków o godz. 16.30.

Piotr Utrata powiedział, że wczorajsze zawieszenie się systemu informatycznego nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem ani z poprzednimi kłopotami z systemem informatycznym.

Właściwie nie ma tygodnia, żeby klienci nie informowali o awariach w bankach. Banki swoimi problemami wcale się nie chwalą. Najczęstsze to brak dostępu do kont internetowych, do systemu transakcyjnego oraz problem z wypłatą pieniędzy w bankomacie.

W maju jednego dnia aż cztery banki musiały przepraszać swoich klientów za utrudnienia lub brak dostępu do rachunku. W poniedziałek denerwowali się klienci mBanku, którzy dostawali wpłaty na konto. Przelewana kwota była dobra, ale nieprawdziwe były dane osoby czy firmy, która pieniądze wysyłała.

ING Bank Śląski i mBank otwierają długą listę banków, które w tym roku musiały tłumaczyć się z awarii. Znajdują się na niej PKO BP (awaria systemu bankowości internetowej miała miejsce w drugiej połowie listopada), Kredyt Bank, Bank Zachodni WBK, Citi Handlowy, Pol- bank, Alior Bank. Problemy z systemem informatycznym przydarzają się jednak najczęściej ING Bankowi Śląskiemu oraz mBankowi.

Za każdym razem bankowcom udaje się naprawić system w ciągu kilku godzin i za każdym razem tłumaczą, że awaria nie wpłynęła na bezpieczeństwo oszczędności klientów.

Banki cały czas mocno zachęcają klientów do przenoszenia i otwierania kont w Internecie. Prowadzenie takiego rachunku w ING Banku Śląskim nic nie kosztuje. W Polsce rachunki internetowe ma 8,5 mln osób.

Klienci ING Banku Śląskiego nie mieli przez ponad cztery godziny dostępu do kont internetowych, nie mogli wypłacić pieniędzy z bankomatów ani zapłacić kartą debetową. – Działają jedynie karty kredytowe – tłumaczył „Rz” Piotr Utrata, rzecznik prasowy banku.

ING Bank Śląski prowadzi 1,9 mln kont internetowych, a jego klienci mają 2,2 mln kart debetowych. System informatyczny instytucji zawiesił się ok. godz. 12. Specjaliści ING pracowali kilka godzin nad rozwiązaniem problemu. Klienci uzyskali dostęp do internetowych rachunków o godz. 16.30.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy