Penetracja usługami mobilnymi na polskim rynku na koniec trzeciego kwartału wyniosła 121,4 proc. W tym kwartale operatorom przybyło około 600 tys. nowych subskrypcji. To więcej niż w pierwszej połowie roku (mniej niż 500 tys.). Polski rynek telekomunikacyjny dojrzewa, a wraz z tym procesem przychody operatorów spadają – oznajmili przedstawiciele [b]Nokia Siemens Networks[/b], prezentując dziś raport na temat stanu polskiego rynku telekomunikacyjnego.

Według NSN trendami które będą nadawać ton rozwojowi polskiego rynku będą LTE (i jego pierwsze duże rollouty w 2012 r.), modernizacja sieci 2G i 3G, konsolidacja wśród operatorów (przejęcia m.in. [b]Exatela[/b] i [b]Dialogu[/b]), oraz coraz wyraźniejsza ewolucja operatorów w kierunku dostarczania kontentu. Według NSN jednym z najbardziej opłacalnych modeli biznesowych dla polskiego rynku jest outsourcing, nazywany także managed services.

Promocja tego modelu nie dziwi – z 265 aktywnymi umowami NSN jest drugim na świecie największym dostawca usług operatorskich.

Przy okazji przedstawienia statystyk i prognoz dla polskiego rynku NSN poinformował – ustawmi [b]Stephena Cullena[/b], szefa sprzedaży w dziale Global Services NSN o planach stworzenia nowego globalnego centrum operacyjnego w Polsce. Decyzja w tej sprawie ma zapaść w ciągu najbliższych trzech miesięcy.