HTC, piąty pod względem światowej sprzedaży producent smartfonów w pierwszym kwartale 2011 r. zamierza sprzedać 8,5 mln tego typu urządzeń, osiągając 3,2 mld dol. przychodów. Te wskaźniki, jeśli zostaną zrealizowane, będą odpowiednio 157 i 147 proc. większe niż w pierwszym kwartale 2010 r. Zapowiedzi brzmią o tyle wiarygodnie, że tylko w czwartym kwartale 2010 r. HTC sprzedał 9,1 mln smartfonów, o 163 proc. więcej niż rok wcześniej i wyraźnie więcej niż jeszcze w trzecim kwartale 2010 r. (wtedy rozeszło się 5,8 mln sztuk – dane za IDC Phone Tracker).
Zapowiedzi HTC i premiery nowych urządzeń mogą jednak nie wystarczyć, by wyprzedzić Samsunga, czwartego producenta smartfonów na świecie. Dynamika sprzedaży HTC, choć imponująca, jest mniejsza niż koreańskiego rywala, który tylko w trzecim kwartale odnotował prawie 454 proc. wzrost sprzedaży (z 1,3 mln do 7,3 mln egzemplarzy). Analitycy wskazują także na rosnącą konkurencję producentów do tej pory nie znaczących wiele w segmencie smartfonów, jak LG Electronic. Po tym jak firma w czwartym kwartale 2010 r. odnotowała rekordową stratę (165 mld wonów straty wobec 113,8 mld wonów zysku rok temu), LG odświeża swoje port folio telefonów opierając się głównie na platformie Android. Część nowych produktów została już pokazana na targach CES w Las Vegas, a analitycy podnieśli rekomendacje dla LG Electronics.