W styczniu 2009 roku, podczas forum ekonomicznego w Davos, burmistrz Londynu Boris Johnson natknął się w szatni na Lakshmi Mittala, największego producenta stali na świecie. Rozmawiali minutę. Johnson, ekscentryk z wielkim ego, potrzebował pomnika, dzięki któremu odbywające się w Londynie letnie igrzyska olimpijskie 2012 – i on sam – przejdą do wieczności. Mittal szukał okazji do spektakularnej promocji swojej firmy i uznał, że widowisko sportowe, transmitowane we wszystkich krajach, będzie doskonałą okazją. Obiecał sprezentować trochę stali.
– Nie spodziewałem się, że to będzie taka wielka sprawa. Myślałem, że chodzi po prostu o kilkaset ton. – mówił blisko dwa lata później.
Szczegółowe negocjacje trwały 15 miesięcy. Ostatecznie Mittal wsparł karkołomny projekt i obiecał 1400 ton stali. Będzie go to kosztowało 16 mln funtów. W zamian nazwa firmy już zawsze będzie kojarzona z ArcelorMittal Orbit – jedną z najdziwniejszych budowli na świecie. Wysoka na 115 m czerwona wieża stanie we wschodnim Londynie, w sercu olimpijskiej zabudowy, która ma zrewolucjonizować pejzaż brytyjskiej stolicy. Będzie gotowa do końca roku.
W marcu 2010 roku Boris Johnson zorganizował wystawną konferencję prasową, by ogłosić spektakularną nowinę. Przyszły tłumy, Johnson i Mittal żartowali w błysku fleszy, słynący z konserwatyzmu szef galerii Tate Nicholas Serota w rzadkim przejawie swobody zjawił się w rozpiętej marynarce i bez krawata. Jednak gwiazdą wydarzenia był Anish Kapoor, autor projektu, dzięki któremu Londyn zyska wieżę o 15 m wyższą niż nowojorska Statua Wolności. Żaden brytyjski dziennikarz nie przepuścił okazji, by w relacji wspomnieć o tej precyzyjnie odmierzonej wyższości. Wszyscy natomiast mieli kłopot z opisaniem pomysłu Kapoora.
57-letni rzeźbiarz jest dziś – dosłownie – największym brytyjskim artystą. Co prawda jego fortuna jeszcze nie urosła tak jak konta bankowe wielkiej trójki: Damiena Hirsta, Davida Hockneya i Luciena Freuda. Jego portfel jest wart ponad 40 mln funtów, zarabia na mniejszych pracach sprzedawanych zwykle za ponad milion funtów. Jednak wszystkich Kapoor przebija rozmiarami swojej sztuki powstającej na publiczne zamówienia.