Wyniki Multimedia Polska zgodne z oczekiwaniami

Publikacja: 12.05.2011 11:08

O 8 proc. wyższe niż przed rokiem były przychody grupy Multimedia Polska w I. kwartale wyniosły 148,7 mln zł wobec 138,13 mln zł w I kw. 2010 r. Wpływy kablówki rosną, choć jej podstawowa usługa telewizyjna przynosi mniejsze przychody (spadek rok do roku o 2 proc. do 58 mln zł). Ubytek ten nadrabiają cyfrowe usługi, z których przychody są mniejsze, ale dynamicznie rosną (o 42 proc. rok do roku do 12,6 mln zł). W końcu marca kablówka liczba sprzedanych usług telewizyjnych kablówki była o 14 tys. wyższa niż w grudniu i sięgnęła 754 tys.

Wzrost przychodów ze sprzedaży kablowa sieć zawdzięcza też w dużej mierze usłudze dostępu do Internetu (40,8 mln zł, o 16 proc. więcej niż rok temu). Na koniec marca korzystało z niej 371 tys. abonentów Multimediów, o 8 tys. więcej niż na koniec grudnia (najwięksi operatorzy: Netia i UPC zdobyli w tym czasie po 14 tys. klientów).

Multimedia odnotowują też wzrosty przychodów (plus 7 proc. rok do roku) w segmencie telefonii stacjonarnej. To efekt zastosowania modelu, w którym kablówka występuje jako pośrednik. Na 258,1 tys. usług sprzedanych do końca marca br., 28,2 tys. to właśnie usługi pośrednie (tzw. WLR).

W sumie liczba usług (tzw. RGU) świadczonych przez Multimedia wynosiła na koniec marca 1,383 mln o 30 tys. więcej niż w grudniu. Liczba abonentów kablówki powiększyła się zaś o 3,7 tys. do 699,3 tys.

Wraz ze wzrostem przychodów powiększyła się też EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) telekomunikacyjnej grupy. Urosła rok d roku o 7 proc. do 77,8 mln zł. Ponieważ rosła wolniej niż przychody rentowność Multimediów na poziomie EBITDA nieco spadła i jest obecnie bliska 52 proc.

Zysk netto grupy spadł nieznacznie: o 5 proc. do 20,4 mln zł. Co jednak – podobnie jak w przypadku przychodów i EBITDA – było zgodne z uśrednionymi prognozami analityków ankietowanych przez PAP.

Jak podają Multimedia w prezentacji dla inwestorów, ich celem na ten rok jest natomiast ograniczenie wskaźnika odejść klientów, który w I kw. br. jest wyższy niż w IV kw. Według spółki w ten sposób klienci zareagowali na podwyżki cen usług.

 

AKTUALIZACJA:

Operator podał także informację o przejęciu Media Operatora, ale interesowały się też Dialogiem Maksymalnie 20 mln zł zapłacą Multimedia Polska za spółkę z Tarnowa – Media Operator. Interesowały się także Dialogiem, ale były skłonne zapłacić za niego do 600 mln zł. Multimedia Polska poinformowały, że przejęły spółkę, o kontrolę nad którą starały się 4 lata wcześniej. - Kwota transakcji pozostaje do ustalenia, ale będzie niższa niż 20 mln złotych - poinformował Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska na konferencji poświęconej publikacji wyników za I kwartał. - Podpisaliśmy umowę przejęcia 100 proc. udziałów w spółce Mediaoperator. Wydamy na nią mniej niż 20 mln zł – powiedział. - Ile zapłacimy ostatecznie – dopiero się okaże, bo w umowach są zaszyte pewne warunki. Tak szybko jak się da spółka Media Operator ulegnie likwidacji, a jej przedsiębiorstwo połączymy z naszym – dodał. Przejęty przez Multimedia operator obsługuje około 20 tys. abonentów. Działa w Tarnowie i okolicach.

O 8 proc. wyższe niż przed rokiem były przychody grupy Multimedia Polska w I. kwartale wyniosły 148,7 mln zł wobec 138,13 mln zł w I kw. 2010 r. Wpływy kablówki rosną, choć jej podstawowa usługa telewizyjna przynosi mniejsze przychody (spadek rok do roku o 2 proc. do 58 mln zł). Ubytek ten nadrabiają cyfrowe usługi, z których przychody są mniejsze, ale dynamicznie rosną (o 42 proc. rok do roku do 12,6 mln zł). W końcu marca kablówka liczba sprzedanych usług telewizyjnych kablówki była o 14 tys. wyższa niż w grudniu i sięgnęła 754 tys.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy