- Nasza sytuacja na polskim rynku wygląda bardzo pomyślnie, nieźle jest również w Czechach, pozytywne zmiany następują na rynku węgierskim - powiedział podczas Barclays Capital Global Communications, Media & Technology Conference Rick Westerman, wiceprezes Liberty Global ds. relacji inwestorskich. Do amerykańskiej korporacji należy sieć UPC Polska.
Wedle danych za I kwartał 2011 r. przychody spółek zależnych Liberty Global (nominowane w dolarach) w Polsce wyniosły 88 mln dolarów (wzrost o 11 proc.), w Czechach 61 mln dolarów (wzrost o 7 proc.), a na Węgrzech 64,5 mln dolarów (spadek o 1,5 proc.)
Rick Westerman zwrócił uwagę, że w całym regionie Europy Środkowowschodniej UPC traci klientów na rzecz tańszych platform wideo: nadawców DTH i sieci stacjonarnych, oferujących najtańsze pakiety i najprostsze usługi. To stwierdzenie stosuje się w najwyższym stopniu do Rumunii.
- Ten rynek jest dla nas prawdziwym wyzwaniem. Poziom konkurencji jest na nim wyjątkowo wysoki. Wystarczy powiedzieć, że o 8 mln gospodarstw domowych konkuruje pięć platform DTH i operatorzy stacjonarni. Dopiero widać na nim pierwsze oznaki konsolidacji kapitałowej – powiedział Rick Westerman.
Mimo iż na łamach rpkom.pl Simon Boyd, szef UPC Polska, nie wykluczył udziału w wyścigu po częstotliwości radiowe do budowy sieci LTE, to segment mobilny nie leży w centrum zainteresowania Liberty Global.