rpkom.pl: - Od dłuższego czasu w swoich raportach z cyklu Visual Networking Indeks Cisco ostrzega operatorów próbujących poradzić sobie z rosnącym zapotrzebowaniem na transfer danych, że popyt będzie rósł niemal geometrycznie, a jego motorem będzie content wideo. Z czego to wynika? Z większego zapotrzebowania na wideo, czy z coraz większych rozdzielczości?
Preben Schack, szef działu Video Market Development, Emerging Markets w Cisco
: - Oba czynniki grają w tej kwestii rolę. Duże znaczenie mają zmieniające się potrzeby odbiorców, którzy przestawiają się na odbiór zawartości wideo na żądanie.
„Umawianie się na spotkanie z telewizorem", czyli planowanie rozkładu zajęć w sposób dopasowany do np. serialu nadawanego o określonej, wybranej przez kogo innego porze, odchodzi powoli w przeszłość. Przecież taki model wybieramy korzystając choćby z YouTube. Dodatkowo, materiały wideo nie są już przywiązane do telewizora. Nasze komputery stają się głównym narzędziem jego konsumpcji. Wideo wkracza także na takie urządzenia jak tablety, czy smartfony.