- Wyróżniłbym akcesoria uniwersalne, takie jak: zestawy Bluetooth, zestawy głośnomówiące, jak również akcesoria dedykowane do najbardziej zaawansowanych smartfonów takich, jak Samsung Galaxy SII, czy iPhone. W tym przypadku najlepiej sprzedającym się akcesorium jest zestaw samochodowy.
Smartfony mają jeszcze jedną unikalną cechę: posiadają duże ekrany dotykowe, co powoduje konieczność ochrony za pomocą różnego rodzaju folii i pokrowców, które także bardzo dobrze się sprzedają.
- Czym kierują się polscy klienci przy wyborze mobilnych akcesoriów?
- Myślę, że należy podzielić klientów na tych, którzy posiadają zaawansowane smartfony i na tych którzy używają „zwykłych” telefonów. Dla pierwszej grupy, wydaje się, że duże znaczenie ma jakość akcesoriów, ich dopasowanie i pełna kompatybilność z danym modelem telefonu. W związku z tym ci klienci wybierają oryginalne akcesoria dedykowane. Druga grupa klientów wybiera akcesoria raczej tanie, które spełniają podstawowe wymagania i są kompatybilne z duża liczbą telefonów.
- Gdzie dziś polski klient kupuje akcesoria do swych mobilnych gadżetów – w internecie, małym sklepiku, sklepie wielkopowierzchniowym, czy u operatora?
- Jako kanał sprzedaży akcesoriów wskazałbym internet i sklepiki z akcesoriami (tzw. punkty GSM). Sklep wielkopowierzchniowy, ani operator nie zapewniają odpowiednio szerokiego asortymentu z powodu braku miejsca wystawienniczego. Do tego w sklepie wielkopowierzchniowym brak jest wyspecjalizowanych sprzedawców, którzy w przypadku akcesoriów często są nieocenieni.