Właściciele smartfonów nie oszczędzają na akcesoriach

- Upowszechnienie się smartfonów bezpośrednio przekłada się sprzedaż mobilnych akcesoriów, na których klienci nie oszczędzają i wybierają wyroby markowe ze względu na ich jakość i prestiż – mówi Maciej Najdziński, product manager w firmie Action, która jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów sprzętu IT . Jako kanał sprzedaży króluje internet i wyspecjalizowane sklepy z asortymentem GSM.

Publikacja: 07.12.2011 09:15

Właściciele smartfonów nie oszczędzają na akcesoriach

Foto: ROL

rpkom.pl: - W IV kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy na świecie sprzedano więcej smartfonów, niż komputerów. Czy podobne trendy występują także na rynku akcesoriów i widoczne jest przesunięcie zainteresowania klientów z akcesoriów komputerowych na mobilne?

Maciej Najdziński

: - Według mnie, zdecydowanie tak. Najlepiej sprzedają się akcesoria do drogich i zaawansowanych technologicznie smartfonów, które w wielu przypadkach zastępują komputery mobilne. Należy także wspomnieć o tabletach, które stały się łącznikiem między telefonem i komputerem. W ich przypadku także można zauważyć dynamiczny wzrost sprzedaży akcesoriów.

- Jakiego typu  akcesoria mobilne sprzedają się wam najlepiej w ostatnich miesiącach?

- Wyróżniłbym akcesoria uniwersalne, takie jak: zestawy Bluetooth, zestawy głośnomówiące, jak również akcesoria dedykowane do najbardziej zaawansowanych smartfonów takich, jak Samsung Galaxy SII, czy iPhone. W tym przypadku najlepiej sprzedającym się akcesorium jest zestaw samochodowy.

Smartfony mają jeszcze jedną unikalną cechę: posiadają duże ekrany dotykowe, co powoduje konieczność ochrony za pomocą różnego rodzaju folii i pokrowców, które także bardzo dobrze się sprzedają.

- Czym kierują się polscy klienci przy wyborze mobilnych akcesoriów?

- Myślę, że należy podzielić klientów na tych, którzy posiadają zaawansowane smartfony i na tych którzy używają „zwykłych” telefonów. Dla pierwszej grupy, wydaje się, że duże znaczenie ma jakość akcesoriów, ich dopasowanie i pełna kompatybilność z danym modelem telefonu. W związku z tym ci klienci wybierają oryginalne akcesoria dedykowane. Druga grupa klientów wybiera akcesoria raczej tanie, które spełniają podstawowe wymagania i są kompatybilne z duża liczbą telefonów.

- Gdzie dziś polski klient kupuje akcesoria do swych mobilnych gadżetów – w internecie, małym sklepiku, sklepie wielkopowierzchniowym, czy u operatora?

- Jako kanał sprzedaży akcesoriów wskazałbym internet i sklepiki z akcesoriami (tzw. punkty GSM). Sklep wielkopowierzchniowy, ani operator nie zapewniają odpowiednio szerokiego asortymentu z powodu braku miejsca wystawienniczego. Do tego w sklepie wielkopowierzchniowym brak jest wyspecjalizowanych sprzedawców, którzy w przypadku akcesoriów często są nieocenieni.

- Dziękujemy za rozmowę

rozmawiał Marek Jaślan

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy