Na ponad czterokrotnie więcej wyceniana jest marka Coca- -Cola, lider tegorocznego rankingu firmy Interbrand, wyceniana tam na 71,9 mld dolarów, czyli prawie 251 mld zł. Jeszcze większą przewagę ma zwycięzca rankingu BrandZ firmy MillwardBrown – marka Apple, wyceniana na 153,3 mld dolarów.
To prawie dziesięć razy więcej niż łączna wartość 330 najdroższych polskich marek, która w tym roku jest o 4 mld zł mniejsza niż rok wcześniej. Przyczyniły się do tego spadki na giełdach oraz strategiczne decyzje globalnych inwestorów o wycofaniu z rynku Ery i Lukas Banku.
Zobacz:
Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2011 - Pełny ranking – płatne
Podobnie jak w poprzednich latach liście najcenniejszych polskich marek towarzyszą rankingi najmocniejszych marek w 12 branżowych kategoriach (m. in. w finansach, artykułach spożywczych, telekomunikacji, napojach alkoholowych i bezalkoholowych, słodyczach). W tym roku w czterech zmienił się lider – w przypadku telekomunikacji przyczyniło się do tego wycofanie z rynku marki Era.
Tegorocznemu rankingowi towarzyszyła nowa inicjatywa "Rz" – konkurs Młoda Marka Sukcesu. Jego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich siedmiu lat potrafiły zbudować i rozwinąć rodzime marki konsumenckie. W tym roku tytuł ten przyznano rodzinnej firmie Abramczyk, której logo firmuje mrożone pakowane ryby i owoce morza.