Bank szybko dogania lidera

Niektóre zostały wycofane, inne straciły w wyniku kryzysu. Cały czas najcenniejszy jest Orlen

Publikacja: 14.12.2011 20:15

Bank szybko dogania lidera

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

Koncern z Płocka piąty rok z rzędu otwiera listę najcenniejszych polskich marek. Wartość jego firmowego znaku wzrosła do 3,8 mld zł.

Lider może już jednak poczuć na plecach oddech najcenniejszej krajowej marki bankowej – PKO BP, której wartość wzrosła o 3 proc. W rezultacie różnica między nimi zmalała o połowę.

Choć już dziewięć polskich marek ma wyceny powyżej miliarda złotych, ich wartość trudno porównywać z czołowymi globalnymi brandami. Te ostatnie biją na głowę nie tylko polską czołówkę, ale też wszystkich uczestników zestawienia – w sumie ich marki są warte 57 mld zł.

Zobacz:

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2011 - Pierwsze 10 miejsc

Na ponad czterokrotnie więcej wyceniana jest marka Coca-  -Cola, lider tegorocznego rankingu firmy Interbrand, wyceniana tam na 71,9 mld dolarów, czyli prawie 251 mld zł. Jeszcze większą przewagę ma zwycięzca rankingu BrandZ firmy MillwardBrown – marka Apple, wyceniana na 153,3 mld dolarów.

To prawie dziesięć razy więcej niż łączna wartość 330 najdroższych polskich marek, która w tym roku jest o 4 mld zł mniejsza niż rok wcześniej. Przyczyniły się do tego spadki na giełdach oraz strategiczne decyzje globalnych inwestorów o wycofaniu z rynku Ery i Lukas Banku.

Zobacz:

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2011 - Pełny ranking – płatne

Podobnie jak w poprzednich latach liście najcenniejszych polskich marek towarzyszą rankingi najmocniejszych marek w 12 branżowych kategoriach (m. in. w finansach, artykułach spożywczych, telekomunikacji, napojach alkoholowych i bezalkoholowych, słodyczach). W tym roku w czterech zmienił się lider – w przypadku telekomunikacji przyczyniło się do tego wycofanie z rynku marki Era.

Tegorocznemu  rankingowi towarzyszyła nowa inicjatywa "Rz" – konkurs Młoda Marka Sukcesu. Jego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich siedmiu lat potrafiły zbudować i rozwinąć rodzime marki konsumenckie. W tym roku tytuł ten przyznano rodzinnej firmie Abramczyk, której logo firmuje mrożone pakowane ryby i owoce morza.

Koncern z Płocka piąty rok z rzędu otwiera listę najcenniejszych polskich marek. Wartość jego firmowego znaku wzrosła do 3,8 mld zł.

Lider może już jednak poczuć na plecach oddech najcenniejszej krajowej marki bankowej – PKO BP, której wartość wzrosła o 3 proc. W rezultacie różnica między nimi zmalała o połowę.

Pozostało 83% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy