Wyniki UPC w II kw. 2012: jedna piąta wzrostu rynku Internetu (NOWE)

Aktualizacja: 03.08.2012 10:08 Publikacja: 03.08.2012 08:13

II kwartał br. największa sieć kablowa zakończyła z 1478,8 tys. klientów, co oznacza spadek o 14,1 tys. wobec stanu na koniec I kw. br.  Kablówka tłumaczy to odłączeniami klientów usługi analogowej, a także przypadającym na czerwiec zakończeniem umów terminowych podpisywanych przez studentów. W sumie ubyło jej w kwartale 13,1 tys. użytkowników usługi telewizyjnej i zakończyła kwartał z 1327,6 tys. abonentów usługi.

Po raz pierwszy – komunikuje kablówka – większa była liczba abonentów telewizji cyfrowej niż analogowej. Było to odpowiednio na koniec czerwca: 688,9 tys. (wzrost o 26,2 tys. w II kwartale) i 638,7 tys.

UPC zdobył w II kw. około 10 tys. abonentów Internetu, zgarniając w ten sposób 20 proc. całego kwartalnego wzrostu rynku stacjonarnego Internetu i na koniec czerwca miał 809,6 tys. klientów usługi. Liczba użytkowników telefonii UPC Polska wzrosła o 21,2 tys. do 417,4 tys.

Jak podał operator, blisko połowa jego abonentów korzystała z więcej niż jednej usługi.  Łączna liczba (RGU), z których korzystali klienci UPC wyniosła 2554,6 tys., czyli o 17,4 tys. więcej niż na koniec marca.

UPC Polska należy do amerykańskiej grupy Liberty Global.

Zgodnie ze sprawozdaniem Liberty wysłanym do amerykańskiej komisji papierów wartościowych, w II kw. br. grupa UPC Polska zanotowała 367,5 mln zł przychodów, czyli o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej (310 mln zł). Całe półrocze zaś przyniosło kablówce 751 mln zł przychodów o blisko 23 proc. więcej niż w I połowie 2011.

Wzrosty te UPC zawdzięcza głównie, jeśli nie tylko przejęciu sieci Aster.  W raporcie Liberty można bowiem znaleźć informację, że w za sprawą konkurencji przychody abonamentowe z telewizji i przychody ogółem samego UPC Polska spadły w II kw. w porównaniu z I kw. br. Nie podano o ile.

II kwartał br. największa sieć kablowa zakończyła z 1478,8 tys. klientów, co oznacza spadek o 14,1 tys. wobec stanu na koniec I kw. br.  Kablówka tłumaczy to odłączeniami klientów usługi analogowej, a także przypadającym na czerwiec zakończeniem umów terminowych podpisywanych przez studentów. W sumie ubyło jej w kwartale 13,1 tys. użytkowników usługi telewizyjnej i zakończyła kwartał z 1327,6 tys. abonentów usługi.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy