II kwartał br. największa sieć kablowa zakończyła z 1478,8 tys. klientów, co oznacza spadek o 14,1 tys. wobec stanu na koniec I kw. br. Kablówka tłumaczy to odłączeniami klientów usługi analogowej, a także przypadającym na czerwiec zakończeniem umów terminowych podpisywanych przez studentów. W sumie ubyło jej w kwartale 13,1 tys. użytkowników usługi telewizyjnej i zakończyła kwartał z 1327,6 tys. abonentów usługi.
Po raz pierwszy – komunikuje kablówka – większa była liczba abonentów telewizji cyfrowej niż analogowej. Było to odpowiednio na koniec czerwca: 688,9 tys. (wzrost o 26,2 tys. w II kwartale) i 638,7 tys.
UPC zdobył w II kw. około 10 tys. abonentów Internetu, zgarniając w ten sposób 20 proc. całego kwartalnego wzrostu rynku stacjonarnego Internetu i na koniec czerwca miał 809,6 tys. klientów usługi. Liczba użytkowników telefonii UPC Polska wzrosła o 21,2 tys. do 417,4 tys.
Jak podał operator, blisko połowa jego abonentów korzystała z więcej niż jednej usługi. Łączna liczba (RGU), z których korzystali klienci UPC wyniosła 2554,6 tys., czyli o 17,4 tys. więcej niż na koniec marca.
UPC Polska należy do amerykańskiej grupy Liberty Global.