Rada Polskich Marek

Publikacja: 19.12.2012 00:57

Rada Polskich Marek

Foto: ROL

Zbigniew Jagiełło prezes PKO Banku Polskiego

W ostatnich 10 latach PKB w Polsce wzrósł o prawie 50 proc., co jest to w znacznej mierze zasługą dynamicznego rozwoju w sektorze przedsiębiorstw. Firm coraz bardziej innowacyjnych, podnoszących standardy obsługi. W kolejnych latach przewagę rynkową zdobywać będą te podmioty, które najszybciej dostosują się do zmieniającego się otoczenia biznesowego i w największym stopniu będą odpowiadać na rosnące potrzeby klientów. Firmy o najlepszej reputacji, którą buduje się latami i którą bardzo łatwo stracić. Warto więc wspierać i promować ambitne przedsiębiorstwa, którym dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże w rozwoju, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów. Nie tylko w Polsce, ale także na innych rynkach.

Jolanta Wiśniewska wiceprezes Polskiego Radia

Laureat tegorocznego konkursu „Młoda marka sukcesu" wykazał się sporą odwagą, wchodząc na bardzo konkurencyjny rynek, gdzie rywalizuje wielu silnych graczy zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Niestety, sporo mniejszych firm w takiej sytuacji ogranicza się do konkurencji cenowej, co w dłuższym terminie okazuje się zwykle błędem. Błędem jest też zaniedbywanie marki w czasach kryzysu, zwłaszcza w branży FMCG, czyli artykułów codziennego użytku, które kupujemy również w kryzysie. Ten czas można wykorzystać przez umiejętną promocję. Cenię marki, które nie mając dużych środków na reklamę, szukają sposobów, aby się wybić. Jednym z tych sposobów jest start w prestiżowych rankingach i konkursach, jak konkurs „Młoda marka sukcesu".

Tomasz Suchański dyrektor generalny sieci Biedronka, członek zarządu Jeronimo Martins Polska

Zawsze kibicuję działaniom takich przedsiębiorców jak tegoroczny laureat nagrody Młodych Marek Sukcesu, czyli Spółdzielnia Dostawców Mleka w Wieluniu, której marka Mój Ulubiony uzyskała najwyższe uznanie Polskiej Rady Marek. Osobiście wierzę, że spółdzielnia to znakomity sposób na robienie biznesu w Polsce, a jako dyrektor generalny sieci Biedronka zawsze staram się wspierać tego typu przedsiębiorczość. Cieszy mnie także fakt, że lokalna spółdzielnia dzięki wygranej będzie miała niepowtarzalną szansę na ogólnopolską promocję, która wzmocni wizerunek jej marki.

Andrzej Klesyk prezes PZU

W wymagających warunkach dzisiejszej gospodarki sukcesy młodych polskich marek są szczególnie warte odnotowania i promowania. Dzisiaj w biznesie jak nigdy wcześniej liczą się dobry pomysł, śmiała idea i rozmach w jej realizacji. Dlatego uważam, że osiągnięcia firm i marek z niewielkim stażem na rynku mogą być inspiracją nawet dla najbardziej doświadczonych menedżerów. To właśnie młode polskie marki mają szansę stać się ambasadorami polskiej innowacyjności i kreatywności na świecie.

Piotr Kamiński członek zarządu Totalizatora Sportowego

Inwestowanie we własną markę to nieodłączny element budowy własnej firmy. Gdy decydujemy się na poświęcenie swojego czasu i pieniędzy na rzecz osiągnięcia sukcesu w biznesie, twórzmy firmę na dobrym fundamencie, takim jak spójna rozpoznawalność własnej marki. Bez niej nigdy nie będziemy mieli prawdziwej kontroli nad wartością tworzoną w naszej firmie. Pamiętajmy też, że mocna marka ma również swoją wymierną wartość finansową. W dobie Internetu i otaczających konsumenta komunikatów marketingowych z dobrą, znaną marką, łatwiej osiągnąć sukces.

Artur Rawski wiceprezes Presspubliki, wydawcy „Rzeczpospolitej"

Nadchodzą dobre czasy dla polskich marek. Konsumenci, łaknący wcześniej zagranicznych produktów markowych, zaczęli wreszcie doceniać wartość lokalnych produktów. Choć po części jest to efekt pogoni rynku za nowościami, to jednak główny powód zmiany tkwi w konsekwentnej postawie polskich firm pracujących nad stworzeniem własnych silnych marek. Podniesienie atrakcyjności, jakości, rozpoznawalności i różnorodności lokalnych marek zaczyna popłacać. Świadomi klienci wybierają je coraz częściej. Życzmy wszystkim uczestnikom rankingu najcenniejszych polskich marek, aby trend ten utrwalił się na stałe.

Zbigniew Jagiełło prezes PKO Banku Polskiego

W ostatnich 10 latach PKB w Polsce wzrósł o prawie 50 proc., co jest to w znacznej mierze zasługą dynamicznego rozwoju w sektorze przedsiębiorstw. Firm coraz bardziej innowacyjnych, podnoszących standardy obsługi. W kolejnych latach przewagę rynkową zdobywać będą te podmioty, które najszybciej dostosują się do zmieniającego się otoczenia biznesowego i w największym stopniu będą odpowiadać na rosnące potrzeby klientów. Firmy o najlepszej reputacji, którą buduje się latami i którą bardzo łatwo stracić. Warto więc wspierać i promować ambitne przedsiębiorstwa, którym dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże w rozwoju, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów. Nie tylko w Polsce, ale także na innych rynkach.

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy