Jak podaje IHS iSupply, w domowym zaciszu oglądać w wersji 3D można coraz więcej. Liczba kanałów 3D wzrosła na świecie już do 37 kanałów (dalsze 38 stacji nadaje materiały 3D okazyjnie). – Niektórzy operatorzy płatnej telewizji oferują już filmy 3D w ramach swojej oferty wideo na żądanie – podają analitycy firmy. Za dostęp do takiej oferty Amerykanie zapłacą od przyszłego do 2016 roku 76,1 mln dol. (w samym tym roku będzie to 11,1 mln dol.), a Europejczycy: 32,4 mln dol. ( 3,5 mln dol. w tym roku).
W USA trwają też wielkie zakupy zestawów do oglądania filmów Blu-ray w technologii 3D. W 2012 roku Amerykanie kupli prawie 10 mln sztuk takich urządzeń, niż rok wcześniej.
W Polsce z szacunków firmy Samsung wynika, że w 2012 r. sprzedało się w sumie ok. 2,5 mln sztuk telewizorów. – 23 proc. z nich to odbiorniki 3D. W 2012 r. ich sprzedaż wzrosła 2,5 krotnie – mówi Grzegorz Stanisz z Samsung Electronics Polska.
Firma szacuje swój udział w tym segmencie rynku na 38 proc., kolejne firmy mają odpowiednio 24 proc. oraz 13 proc. Jeśli tak wysoka dynamika sprzedaży się utrzyma to już w 2013 r., sprzedaż telewizorów 3D znacznie przekroczy 1 mln sztuk.