Wbrew niedowierzaniem niektórych, P4, operator sieci Play, jeden z dwóch zwycięzców przetargu na częstotliwości z zakresu 1800 MHz poinformował dziś, że złożył wnioski o rezerwację wszystkich trzech bloków pasma zdobytych w ub. tygodniu. Warszawski operator Sferia zapowiedział, że złoży wniosek o unieważnienie przetargu. Spółka ta uważa, że UKE niesłusznie odrzucił jej ofertę już na etapie sprawdzania, czy spełnia ona wymogi formalne.
http://www.parkiet.com/artykul/7,1307895-Play-sklada-wniosek-o-rezerwacje-pasma-LTE--Sferia-chce-uniewaznienia-przetargu.html
Odchudzanie w Orange to szansa dla innych
Outsourcing to konieczność dla spółki i szansa dla wielu firm z branży, takich jak Ericsson czy Eurotel. Pomysły zarządu nie cieszą związkowców.— Nie wynajęliśmy żadnego doradcy do przeglądu spółek i analiz związanych z outsourcingiem. Nie mamy na doradcę pieniędzy — mówi pół żartem pół serio Piotr Muszyński, wiceprezes Telekomunikacji Polskiej (działającej pod marką Orange Polska). Ale pomysł na outsourcing jest na serio. W czasach, w których panuje moda na insourcing, Orange myśli o outsourcingu, bo musi ciąć koszty. — To walka o dalsze istnienie spółki — mówił Maciej Witucki, prezes Orange Polska, w ubiegłym tygodniu przy publikacji wyników pokazujących, że Orange traci na całej linii.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141829# (dostęp płatny)
W strategii mobilnej Microsoft popełnił błąd
KŁ
Wczesna strategia mobilna Microsoftu była „najwyraźniej błędna" — powiedział Bill Gates, założyciel Microsoftu. — Wiele rzeczy nam nie wyszło, na przykład w telefonach komórkowych, gdzie nie wysunęliśmy się szybko na prowadzenie. Nie przegapiliśmy niczego, ale sposób, w jaki podeszliśmydo tej kwestii, nie pozwolił nam przejąć prowadzenia. Strategia, jaką przyjęliśmy, była najwyraźniej błędna — powiedział Bill Gates. Nie chciał jednak winą za tę strategię obarczyć obecnego prezesa firmy, Steve'a Ballmera, który w 2000 r. zastąpił go na tym stanowisku.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141833# (dostęp płatny)
Wizytówka w sieci to konieczność
Sylwia Wedziuk
Aż 54 proc. firm nie posiada strony internetowej — wynika z ostatniego badania Banku Pekao na 7 tys. mikro- i małych przedsiębiorców. — Jak dzisiaj konkurować bez strony internetowej? — zastanawia się Grzegorz Piwowar, wiceprezes Pekao. — Zaistnienie w rzeczywistości wirtualnej i budowanie pozytywnego wizerunku w sieci to już konieczność, aby utrzymać się na rynku — wtóruje mu Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. To w internecie w pierwszej kolejności konsumenci szukają produktów i usług, które są im potrzebne.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141859# (dostęp płatny)
Nowy gracz w e-mail marketingu
Mirosław Konkel
Dostawca rozwiązań z pogranicza e-mail marketingu i CRM wchodzi na polski rynek, gdzie będzie konkurował m.in. z firmami FreshMail, GetResponse i Sare. Produkty spółki Splio przeznaczone są głównie dla handlu detalicznego. Najważniejsza oferta to platforma wspierająca marketing bezpośredni. Narzędzie o nazwie EmailForge4 obsługuje m.in. kampanie prowadzone za pomocą poczty elektronicznej, sieci społecznościowych, wiadomości tekstowych SMS i — wedle zapewnień producenta — może być łatwo integrowane z innymi systemami biznesowymi.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141843# (dostęp płatny)
Android dla wszystkich
Aleksandra Stanisławska
Tablety i telefony z należącym do Google'a systemem chce produkować nawet HP. Android zalewa świat. Według danych firmy IDC w ostatnim kwartale 2012 roku ponad 70 proc. smartfonów i 22 proc. tabletów działało w oparciu o tę należącą do Google'a platformę. Teraz do sztafety producentów urządzeń z Androidem dołącza HP, który pracuje nad własnym tabletem lub nawet smartfonem z tym systemem operacyjnym.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180751-Android-dla-wszystkich.html (dostęp płatny)
W sieci nie ma tajemnic
Oskar Górzyński
Poruszanie się po witrynach internetowych nie tylko nie czyni nas anonimowymi, ale wręcz ułatwia naszą inwigilację. Głośno ostatnio było o ataku hakerów na komputery pracowników Facebooka. I Amerykanach, którzy stworzyli system służący rządowi do zbierania informacji o obywatelach na podstawie danych z serwisów społecznościowych. Alior Bank natomiast chce zarabiać pieniądze, udostępniając dane o aktywności swoich klientów w Internecie innym firmom, np. ubezpieczeniowym (jak podkreśla bank, będzie to robić za zgodą klientów).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180799-W-sieci-nie-ma-tajemnic.html (dostęp płatny)