Badanie Wave 7 przedstawia preferencje dotyczące urządzeń za pomocą, których internauci łączą się z siecią. Wynika z niego, że 63 proc. (w porównaniu z 22 proc. w 2011 roku) polskich internautów ma smartfona, z którego może korzystać do połączenia, a 30 proc. posiada tablet. Użytkowników niewielkich monitorów dotykowych jest trzy razy więcej niż dwa lata temu.
Smartfon najczęściej używany jest do poszukiwania informacji, a coraz mniej osób korzysta z urządzenia jako z podręcznego GPS-a. Niechętnie też za pomocą tego sprzętu Polacy robią zakupy.
Poprzednie badanie, przeprowadzone dwa lata temu, informowało, że krajowy rynek nasycony jest laptopami i netbookami w 71 proc.. Tegoroczne statystyki wskazują, że odsetek nasycenia wzrósł o 14 punktów procentowych i wynosi już 85 proc. Dane te pokrywają się z informacjami przekazanymi niedawno przez Ericssona o penetracji rynku przez laptopy.
Badanie Wave 7 wskazuje, że urządzenia z dostępem do Internetu są integralną częścią życia towarzyskiego aż 42 proc. Polaków.
Media społecznościowe służą nie tylko do poznawania i podtrzymywania znajomości, ale również do obserwowania działań podmiotów mających swoje konta na portalach. W zamian za przyłączenie się do grona fanów lub miłośników, internauci liczą na dodatkowe rabaty i prawo pierwszeństwa jeśli chodzi o informowanie o nowościach i promocjach dotyczących marki.