Firma LG w trzecim kwartale tego roku zanotowała 24 proc. wzrost sprzedaży urządzeń mobilnych w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej, jednak zaostrzająca się konkurencja na rynku i wzrost kosztów marketingu spowodowały, że rentowność tego biznesu spadła.
LG podała, że w trzecim kwartale tego roku dostarczyła na rynek 12 mln urządzeń mobilnych, czyli prawie tyle, ile w rekordowym II.kKwartale tego roku (21,1 mln). Przychody mobilnego działu LG sięgnęły 2,74 mld dol., ale jego marża operacyjna spadła, co było związane ze spadkiem cen sprzedawanych urządzeń i wzrostem kosztów marketingu, co szczególnie dotyczy flagowego smartfonu G2, który wszedł do sprzedaży rynkowej w sierpniu.
Koreański producent zanotował spadek sprzedaż urządzeń z modułem 3G, ale aż o 31 proc. w stosunku do kwartału wcześniejszego wzrosła sprzedaż modeli z LTE.